Ubehøvlede ekspedienter, dårlig kundekontakt og mangelfuld kommunikation. Man hører ofte klager over serviceniveauet i danske butikker. Men kigger man over Atlanten, står det endnu dårligere til.

I hvert fald hvis man spørger New York Times, der i en artikel begræder, hvor grelt serviceniveauet i The Big Apple er. Men med de store mængder dårlig betjening er det nemt at skille sig ud og skabe en god kundeoplevelse. Det har Han Kjøbenhavn formået, og i artiklen får det danske mærke en kaskade af rosende ord med på vejen.

Det er især butiksbestyreren Kasper fra Han Kjøbenhavns butik i Soho, der høster positiv omtale. Da han fik besøg af New York Times, gjorde han sådan set ikke andet end at byde journalisten velkommen med en uhøjtidelig hilsen og grundig indføring i produkterne. Som man kan forvente. Men i en asfaltjungle af dårlig service er det særdeles nemt at være den skandinaviske, servicemindede duks i klassen. Og derfor blev der selvfølgelig lagt ekstra meget mærke til hans imødekommenhed:

"When I walked into Han Kjobenhavn last week, from the back of the narrow store Kasper — thin, good tattoos, perfectly shaped beard, phenomenal accent — shouted, “What’s up, man?” in a disarmingly sincere manner. I’d been in a couple of weeks earlier, and I assumed he remembered my face. But as I was lurking in the store, I came to realize that unaffected affability was his mode. He welcomed people like family, let them inhale the store a bit, then slid over when they lingered on an item, offering back story or a barely there nudge to try it on."

LÆS OGSÅ Butiksåbning: Han Kjøbenhavn i New York

Man kan kun være fuld af beundring over, at Han Kjøbenhavn er med til at hæve serviceniveauet betragteligt i en af verdens største handelsbyer. Men efter journalistens seneste besøg i en lang række butikker i New York skulle der heller ikke meget til at trække niveauet op:

"Over the last few weeks, I’ve been mean-mugged at VFiles, ignored at Barneys, barely tolerated at Nike 21 Mercer, handled as if I were mildly contagious at A.P.C., helped enthusiastically at Opening Ceremony, offered a drink at Aether, treated like family at Raymour & Flanigan (don’t ask), and drawn into thoughtful conversation at Brian Procell’s vintage shop."

Udover at lovprise serviceniveauet i Han Kjøbenhavns butik i New York, får tøjet også et par rigtig pæne ord med på vejen fra New York Times:

"All of this would matter even if Han Kjobenhavn weren’t one of the most significant men’s wear openings in Manhattan in recent memory. Small in scale but long on ideas, this Danish line teems with welcome tweaks at the intersection of high-end streetwear and accessible casual high-end men’s wear."

Well done!

FACEBOOK Bliv ven med Euroman