Man kan efterhånden ikke tillade at kalde sig selv en storklub, hvis man ikke har et samarbejde med et respekteret modehus om ’off pitch’-tøjet, altså det, der bæres til og fra banen. FC Barcelona har tidligere båret Thom Browne, Juventus samarbejder med Loro Piana og PSG med Dior for blot at nævne nogle få. (Manchester City er undtagelsen, der bekræfter reglen med deres Dsquared-samarbejde).

Manchester United kan stille sig op i rækken sammen med de andre seje børn i klassen. Den engelske storklub har nemlig udvidet samarbejdet med et af hjemlandets største herretøjsbrands, Paul Smith, der nu får titel af officiel 'tailoring partner'.

Sir Paul Smith og hans mærke har på mange måder været en pioner inden for herremode, og han kan med god samvittighed kaldes faderen til det mere afslappede, sporty take på jakkesættet, som mange andre brands siden er blevet inspireret af. Den filosofi går da også igen her (hvilket giver god mening), som de krøl-resistente uldbukser med elastik i livet, der er en del af den nye ’kollektion’, er et godt eksempel på.

Men den britiske designer er også vendt tilbage til noget, der er lidt sværere at sluge.

For ligesom han har åbnet for nye måder at gå til jakkesættet på, skabte han også et monster, et stribet farvelademonster, som gik sin sejrsgang i 00’erne, og som siden er blevet uadskillelig med Paul Smith.

Er du af en vis alder, kan du med garanti huske dem, striberne. Du har måske endda båret dem på dine manchetknapper til en konfirmation i et forsamlingshus i Frederiksværk.

De var overalt og endte på en eller anden måde med at være tøjets svar på Poul Pava-kunst: kommercialiseret til det yderste og længere endnu.

Nu føler Paul Smith så, at de har været længe nok væk fra rampelyset, for selvom det nyeste off pitch-tøj er domineret af marineblå, så har de ikke kunne dy sig for at smide striberne på en lille ekstra ’detalje.’

Men man kan selvfølgelig heller ikke bebrejde Manchester United for at ønske sig tilbage til de glade 00’ere.