Modeverdenens største prankster, georgiske Demna Gvasalia, der er kreativ direktør for det spanske luksusmodehus Balenciaga, virker ikke til at kunne få nok af at tage pis på den selvhøjtidelige modebranche, han selv står i centrum af.

Han brød igennem med brandet Vetements og den famøse DHL-T-shirt i 2016, som hurtigt gik sin sejrsgang og blev et af de mest eftertragtede stykker tøj i højere modekredse det efterfølgende år.

Siden har han cementeret sit navn som et af modebranchens helt store navne (blandt andre Kanye West har gennem årene sværget til diverse designs fra Gvasalias hånd) ved at lancere et væld af ting og sager, der bevæger sig i grænselandet mellem det skøre og skøre.

Til Balenciagas show til modeugen i Paris sidste efterår fremviste han fx en skokollektion af de helt underlige, der blandt andet talte ”en Crocs-lignende sko, der var blevet forvandlet til en fodformet emo-monstertruck, samt en art futuristisk hurtigknepper”, som vi beskrev to af skoene som.

Denne gang bliver det dog endnu mere mærkeligt. Gvasalia og Balenciaga har nemlig slået pjalterne sammen med chipsfirmaet Lay’s om at lave en taske, der umiskendeligt ligner den chipspose, de fleste har haft fingrene i en træt søndag.

Tasken, der er udført i læder i stedet for det metalfolie, som vi kender fra de traditionelle chipsposer, har fået tilføjet en lynlåslukning i toppen og er blevet printet med det velkendte Lay’s-design samt Balenciaga-navnet. Og hvem ved, måske er det en meget smart måde at undgå tasketyveri på?

Prisen skulle efter sigende ligge i underkanten af ukristelige 14.000 kr., og det er altså uden chips i, og er du ikke skræmt væk endnu, skal du holde øje den sidste del af året, hvor den angiveligt skulle ramme markedet.