Når Danmarks eneste officielle Tour de France-magasin inden for kort tid rammer bladhylderne, vil det være resultatet af et nyt medie-samarbejde.

TV2 står som i de foregående år bag udgivelsen, men i år har tv-stationen valgt at alliere sig med en ny partner, nemlig magasinudgiveren Egmont Publishing.

"For Euroman er dette et fantastisk samarbejde, fordi vi får mulighed for at komme ud til et helt nyt publikum. Vi ved, at vores læsere interesserer sig for sport og cykling, og med TV2 har vi en partner, som har den faglige cykelekspertice, mens vi kan byde ind med solid magasinjournalistik og den særlige euromanske tilgang til tingene" siger chefredaktør Kristoffer Zøllner



TV2 har gennem de seneste år oplevet en støt stigende interesse for cykelsport på TV – en interesse som også har bredt sig helt ud på landevejene, hvor flere og flere bruger cyklen som motionsform. Derfor har man igennem længere tid ønsket at styrke det traditionsrige Tour de France magasin, forklarer souschef for Kommercielle Partnerskaber, Søren Schrøder:

“Vi vil gerne udkomme med mere livsstilsorienteret indhold, så vi ud over alle de dybdegående artikler omkring selve touren også kan tilbyde underholdende læsestof til de mange landevejsmotionister.

Derfor er vi glade for det nyetablerede samarbejde med Euroman – en af de førende magasinudgivere i Norden – og ser dem som en helt oplagt samarbejdspartner på vores Tour de France magasin i årene frem,” siger han.
Det nye samarbejde resulterer i tour-magasinet på 168 sider med bidrag fra både TV2’s sportsredaktion og Egmont Publishing – i særlig grad Euromans redaktion.

Første etape af verdens hårdeste cykelløb køres 2. Juli 2016. Magasinet er på gaden 9. juni.

Læs også: Karl Oscar fra Wood: Jeg elsker cykling, fordi det er meditativt