Supreme x Nike

Supreme formår altid at skabe hype. Uanset om det i samarbejde med Stone Island, Vans eller som denne gang med Nike. De to brands er gået sammen om at udsende Nike's Air Max 98 i en nyfortolkning, der blandt andet kombinerer Supremes kendetegnende røde farve med Nike's siluet og klassiske, stødabsorberende Air Sole. Samarbejdet har udmøntet sig i fire farvevarianter, du kan se her.

Via Instagram oplyser Supreme, at skoene vil blive sat til salg online den 28. april, samt den 29. april i Japan - skoene bliver ikke solgt fysisk i Supremes butikker i New York, Los Angeles, London eller Paris. Sammen med skoene bliver der i øvrigt også solgt en Supreme x Nike løbekasket. 
 

Glatte ben og forårsfornemmelser

Forår er for mange lig med landevejscykling. De professionelle har allerede for længe siden taget hul på de mange forårsklassikere, men også på de hjemlige landeveje har motionscyklisterne fundet vej frem fra vinterhiet.

Landevejscykling er de seneste år blevet det nye golf, hvor stil, lir og kaffe på de rigtige cafeer er en stor del af helhedsoplevelsen. Danske Pas Normal med blandt andet Wood Wood-designer Karl Oskar i spidsen er et af de brands, der gør en dyd ud af at iklæde ryttere moderigtigt fra top til tå. Pas Normal har netop lanceret deres forårskollektion, som du kan se her.

Foto: Pas Normal Studios.

Stan Smith igen, igen. 

Siden relanceringen af den ikoniske Stan Smith for et par sæsoner siden, har det bestemt ikke skortet på genfortolkningerne af den oprindeligt hvide tennis-klassiker. Se bare her, hvor vi har samlet en række af nyfortolkningerne fra de seneste år.

Ikke desto mindre er det igen blevet tid for designerne til at lade kreativiteten udfolde sig. Denne gang er Stan Smith blevet ikædt Phyton Silver, der giver skoen et unikt reptil-look.

Skoens læderskin er designet med inspiration fra python-slagens teksturer, der giver skoen sit eksotiske udseende. Samtidig læderet fremstillet i et reflekterende sølvmateriale, der giver genskin, når det rammes af lys. Skoen fås blandt andet her og koster 1149 kr. 




En gammel kending i ny forklædning

En gammel kending vender tilbage i ny forklædning - læs mere her. Det er ikke første gang, man laver et nyt design af den klassiske Dr. Martens sko, der første gang kom på markedet tilbage i foråret 1960. Men nu sker det igen.

Det er det danske Norse Projects, som i samarbejde med skomærket nu lancerer en ny version af Martens 3-Eye Steed-modellen. Skoen kan købes her fra fredag den 29. april. En uge efter er den til salg i butikker både i Danmark og internationalt.

Pengemaskinen Curry

Det er som sådan ikke en nyhed, at kendte personligheder har betydning for et brand og dets eksponering. Ellers brugte adidas, Nike m.f. ikke hundredvis af millioner kroner på at reklamefremstød med spillere som Messi og Ronaldo. Den fidus har amerikanske Under Armour også lukreret på.

I 2013 skrev sportsfirmaet en toårig aftale med NBA-stjernen Stephen Curry, der siden er blevet forlænget frem til 2024. Og man forstår godt Under Armour. Virksomhedens seneste regnskab viser nemlig, at den regerende MVP i NBA har været medvirkende årsag til vækst, skriver Forbes.

Under Armours nettoomsætning på salg af fodtøj i første kvartal steg således med 64 procent fra 161 millioner dollars til 264 millioner dollars. Ifølge selskabet selv kan en stor andel af den vækst direkte tilskrives Currys succes hos de forsvarende NBA-mestre Golden State Warriors, der i øjeblikket kæmper for at genvinde titlen. Ifølge ESPN er Stephen Currys sko-samarbejde med Under Armour ”potentielt 14 milliarder dollars værd”.  

Foto: Getty Images/Thearon W. Henderson

LÆS OGSÅ: Moderedaktørens 3 gode råd til sportstøj

LÆS OGSÅ: 13 stærke beviser på at bomberjakken vil dominere foråret

LÆS OGSÅ: Køb dine sneakers her: De 7 bedste webshops