Aimé Leon Dore – eller bare ALD, hvis du vil lyde som én, der ved, hvad du taler om – har den. Og de har haft den i lang tid.

Ja, vel nærmest siden stifteren Teddy Santis præsenterede verdenen for sit mærke tilbage i 2014, har en summen af succes omgærdet newyorker-brandet, som har været dygtige til at indgå brand-samarbejder med fx Drake’s og Clarks, skabe et community af folk omkring ALD og opbygge en meget dedikeret fanskare.

 

Tøjet ligger i krydsfeltet mellem preppy og streetwear (et krydsfelt, der ellers synes rimelig uoriginalt), men ikke desto mindre har Santis formået at skabe en meget distinkt æstetik i det rum, hvilket en seriøs mængde af brands både i ind- og udland skeler til – og måske også mere end det, men det er en anden sag.

Man kan på mange måder se ALD, med dets varsity-jakker, legesyge overdele, logo-accessories, som en videreudvikling af Ralph Lauren-universet, hvem Teddy Santis, der ligeså er kreativ direktør for selveste New Balance, da også er erklæret fan af.

Og ligesom Ralph Lauren har linjen RLX til golfere, kommer ALD nu også til at have deres helt egen golflinje, så dig og dine fashion bros i det mindste kan se rigtig seje ud, når I slår den ene dobbelt bogey efter den anden på den alt for dyrt lejede bane et sted i Nordsjælland.

Informationen er stadigvæk sparsom, men ud fra både teaservideoen på Instagram og kampagnebillederne ligner det, at Teddy Santis mener det alvorligt. Selvfølgelig skriger det stadigvæk af ALD, men umiddelbart antager golflinjen et mere teknisk snit, end noget andet ALD har lavet, hvilket jo også er nødvendigt, hvis man vil lave golftøj, som man rent faktisk synes er behageligt at spille golf i.

Den første kollektion indeholder både bukser med sidelommer, jakker, fleece, shorts og flere slags hatte.

Du kan skrive dig op på ALD’s hjemmeside, hvis du vil blive påmindet om, hvornår den bliver tilgængelig for køb.

Ses i bunkeren.