Nu finder al ur-debat sted på Instagram. Det ér et problem scroll-down

Nu finder al ur-debat sted på Instagram. Det ér et problem

Instagram har i årevis været en populær platform for ur-entusiaster og ur-branchen, der med lækre foto og nye lanceringer har sat ild i fællesskabet. Sociale mediers rolle for udbredelsen af ure som hobby og investeringsobjekt kan ikke undervurderes. Men det er ikke alle, der er lige begejstrede.

Af Christian Martinez
Foto: @gulenissen
Mode Euroman

ENHVER DER HAR haft den tvivlsomme fornøjelse af internettet i midten af 90’erne vil kunne huske den foruroligende og knitrende lyd af et 56k-modem, der fodslæbende gik online ved hjælp af en fastnetforbindelse. 

Hvis man tilmed var interesseret i ure i samme tidsrum, vil man måske også huske TimeZone.com, der engang er blevet kaldt verdens første onlineforum for ur-entusiaster. Det var lige så overskueligt at navigere i som Skattestyrelsens hjemmeside og blev nidkært patruljeret af moderatorer, der tog deres opgave meget alvorligt. 

 

Se, hvad vi ellers skriver om: Ure og Instagram