Det var næppe (og forhåbentligt ikke) det første, du tænkte på, da du slog øjnene op i morges, men denne uge er der modeuge i Milano. Det markerer modeindustriens supertanker Zalando med et spritnyt kollektionssamarbejde med italienske Aspesi, der i årtier har iklædt kvalitetsbevidste kommunikationskonsulenter og reklamemænd her til lands.

Samarbejdet lever og ånder under arbejdstitlen ’Cinema Club’, for den kreative retning for den nye kollektion er netop italienske film. Man kan ikke beskylde Zalando og Aspesi for at være sådan helt krakilsk konkrete i forhold til, hvad det præcist indebærer, men hvad der til gengæld ligger fast, er følgende: Kollektionen indeholder 16 styles, som det hedder på modesprog, og syv af disse har fået printet udvalgte filmscener på sig. Desuden er kollektionen kønsneutral.

”Samarbejdet omkring kollektionen afspejler stilen ’afslappet elegance’, og passer perfekt til vores europæiske kunders moderne livsstil. I vores samarbejde med Aspesi ønskede vi at bidrage med mere end blot mode. Vi ville skabe en forbindelse gennem en unik, kulturel fortælling og modeoplevelse, der blev afsløret og fejret under modeugen. Dette partnerskab er et godt eksempel på, hvordan vi kan samarbejde med designere og ikoniske luksusmærker på en meningsfuld måde,” udtaler Lena Sophie-Roeper, der er leder af afdelingen Designer & Luxury hos Zalando, i en pressemeddelse.

Hvis du vil have fingrene i et skud unik, kulturel fortælling, er kollektionen tilgængelig for menigmand hos Zalando og Aspesi 21. februar.

 

AspesixZalando_2.jpg

AspesixZalando_3.jpg

AspesixZalando_1.jpg

AspesixZalando_4.jpg