Wu-Tang Clan skabte ikke så lidt medie-virak, da de tidligere i år valgte at udgive deres seneste album i et enkelt eksemplar, der skulle på en længere rejse, inden det ville blive bortauktioneret til højestbydende.

LÆS OGSÅ: Se video: Eksklusivt pluk fra Wu Tangs hemmelighedsfulde album

Nu ser det ud til, at rapgruppen med det kung fu-inspirerede navn lægger an til et nyt mediestunt. Hashtagget #diversifyyobonds July 2014 indikerer i hvert fald, at det er om at holde øjnene åbne i disse dage, hvis man vil følge med i Wu-Tangs seneste påfund.

Mens det er noget uklart, om det, der kommer til at ske, har noget at gøre med musik, er det temmelig sikkert, at der vil være et element af satire i det.

#diversifyyobonds – altså  et økonomisk råd, der går på at sprede sine investeringer – bliver nemlig promoveret over den humoristiske Twitter-konto @_Wu_Tang_Finance.

Kontoen tweeter for en fiktiv investeringsbank ved navn Wu-Tang Financial og gør gerne brug af diagrammer, grafer, procentsatser og andre kommunikationsformer, der hyppigere anvendes af erhversanalytikere end af rap crews.

De emner, der bliver behandlet, er til gengæld reference-stof for hiphoppere.

Tweetsene besvarer blandt andet spørgsmål som:

Hvilke forbandede problemer har ASAP Rocky ud over en forkærlighed for anløbne kvindebekendtskaber?

Og hvor stor en andel af Drake-fans var arbejdsløse i seneste måling?


Det kan umiddelbart virke en anelse indforstået.


Men for folk, der har smag for Wu-Tangs leg med erhversidentiteten og bare en lille smule kendskab til nogle af de største raphits, er det underfundigt sjovt:


pic.twitter.com/uX3oAtHo9K

 

Wu-Tang Financial er ikke et helt nyt fænomen. Twitterkontoen blev oprettet i 2012, og Rapperne RZA og GZA har medvirket i sketches om det fiktive pengeinstitut på komikeren Dave Chappelles tv-show.

 

 

Det skal blive interessant at følge, hvad de nu har i ærmet.