Hvis du bevæger dig rundt i København i nærheden af buslinjen 5a's rute vil du i den kommende tid måske bemærke en reklame tegnet af Monte Carlo. 

Reklamen, der skal skabe lidt ekstra opmærksomhed omkring Monte Carlos sidste sendeuge på DR3 inden sommerferien, bærer hashtagget #metroexpresserikkeenavis.

Det er en kendt sag, at Esben Bjerre og Peter Falktoft ikke har særligt meget til overs for den journalistiske faglighed i MetroXpress.

De har ofte gentaget, at de slet ikke regner det for en avis. Peter Falktoft uddybede det her på sitet, da han i efteråret mente, at MetroXpress svarede igen ved at dække Monte Carlo på DR3 negativt og fokusere på nogle dårlige seertal.

LÆS MERE: Peter Falktoft og MetroXpress i åben krig

"I bund og grund handler det med MetroXpress om, at de kalder sig verdens største avis. Jeg kalder dem et hamstergulvtæppe," sagde Falktoft.

Og nu er han og kollegaen Bjerre altså klar med endnu en provokation i form af ovennævnte busreklame på den meget benyttede hovedstadsbus. Og den er, i bogstavelig forstand, unik.

"Venstre side på én enkelt bus. Det er ikke meget, men det er vores. Som en anden Moby Dick i Københavns intense trafik. Fang et glimt af den, hvis du kan." skriver Monte Carlo om den enkeltstående reklame på programmets hjemmeside. 

Så hvis du er enig i påstanden, er det bare om at gå på jagt efter den hvide hval. 

LÆS OGSÅ: Se Peter Falktofts sneaker

LÆS OGSÅ: Københavns oaser: de 10 bedste steder at hænge ud, når solen skinner

LÆS OGSÅ: Her får Yahya Hassan nok af Monte Carlos ironi