Seks stjerner: Dette sted er en klasse for sig

Vi var på besøg på deres nye adresse for at finde ud af, om kvaliteten er flyttet med.

Offentliggjort

Vil man have ægte old school sushi, altså den traditionelle Tokyo-udgave fra før, der gik Californien i den med mayonnaise, avocado, flødeost, chili, og hvad amerikanerne nu ellers putter i makirullerne, så er der i Danmark – ja stort set hele Nordeuropa – kun ét seriøst bud. 

Det er Sushi Anaba, hvor Mads Battefeld nærmest fanatisk følger ”den rette vej”, sådan som han lærte den på blandt andet sushibaren Hakkoku i Tokyo.

Derfor køber Mads-san kun nyhøstet noritang (til 20 kr. arket!), derfor får man ikke opblandet wasabipulver, men ægte wasabi-rod fra Shizuoka friskrevet på hajskind. 

Derfor står han hver morgen og vælger de friskeste fisk fra Fiskerikajen. Og derfor får han sin haenuki-ris (lagret i flere år, så den udvikler flere smagsnuancer) fra en lille producent i Yamagata-regionen.