Er dette dansk modes mest hemmelige succes? Nicolaj sælger over en halv million produkter om ugen

Er dette dansk modes mest hemmelige succes? Nicolaj sælger over en halv million produkter om ugen 

Mange har aldrig hørt om Danish Endurance. Men den danske virksomhed, som specialiserer sig i strømper, undertøj og sportstøj uden så mange dikkedarer, nærmer sig en halv milliard kroner i årlig omsætning, og på en uge sender de gerne 20.000 par strømper afsted. Nøglen til succes er Amazon. Og historien – den begynder med en led blodvabel.

Offentliggjort

NICOLAJ DUE PEGER rundt i kontorlokalet.

”Vi har lige rundet omkring 25 nationaliteter,” siger han med dæmpet stemme, mens han betragter sit hold. Ved forskellige øer af kontorborde er unge, koncentrerede blikke rettet mod store computerskærme. Enkelte kigger op, former et beskedent smil og fortsætter så arbejdet.

Der er nok at se til her på Holmen i København, hvor det danske tøjmærke Danish Endurance har kontorer. Juleaften er kun halvanden uge væk, hvilket vil sige, at hvis de i al almindelighed har travlt, så har de i særdeleshed travlt i disse dage. De er ca. 75 medarbejdere; ved samme tid sidste år var de 60.

”Nu skal jeg lige se, hvor fanden jeg har tallene henne,” siger Nicolaj Due, der er stifter og CEO i Danish Endurance, da vi har sat os ind på hans kontor i det ene hjørne af lokalet. Han har taget briller på og bladrer i nogle papirer, han har liggende foran sig.