Nike har indgået et samarbejde med et af modefolkets absolutte favoritmærker. Der er tale Comme des Comme des Garçons, som er garanti for at få dig streetstyle-fotograferet, hvis du opholder dig i en radius af 30 kilometer fra en modeuge med et af mærkets logoer på dig.

På grund af sin eksklusivitet og sine letgenkendelige designs modtager det japanske modehus med det franske navn uden tvivl rigtig mange anmodninger om collabs fra de store mærker. Og indimellem siger japanerne ja tak.

For eksempel har de tidligere ladet blandt andet Timberland og Hermès bruge deres navn på produkter. Og denne sommer kunne man se Comme des Garçons berømte hjerteansigt på Converse’ Chuck Taylor-sko mange steder på Instagram.

Og nu er turen så igen kommet til Nike, der også tidligere har haft held til at sikre sig et Comme des Garçons-aftryk hist og her. Denne gang er det den ultratekniske VaporMax, de to mærker har samarbejdet om.

Skoen består af to spektakulære dele. En tætsluttende sok (ikke ulig Adidas-populære Uncaged-model), som skulle være Comme des Garçons-chefdesigner Rei Kawakubos forslag, og en meget iøjnefaldende, Air-sål.

Og det er så her, historien bliver skrevet. Ifølge Nike har det aldrig tidligere været muligt at anvende mærkets berømte stødabsorberende boblemateriale uden at indkapsle det i en ydersål. Men takket være en teknisk landvinding fra Nikes laboratorium er det nu lykkedes at fremstillle en gennemsigtig sål, der giver indtryk af, at du svæver over jorden. Det ser vildt nok ud.

Skoen bliver sat til salg en gang i begyndelsen af 2017. Held og lykke med at sikre dig den inden de andre fashion-hoveder.

LÆS OGSÅ: Mød den 16-årige sneaker-don, der forsyner stjernerne med sneakers

LÆS OGSÅ: 10 sneakers fra 90'erne der stadig holder

LÆS OGSÅ: Ny tendens: "Proletarer fra forstæderne er højeste mode