Selv om mærket har haft adskillige comebacks siden da, havde Fila sin egentlige storhedstid i 70’erne og 80’erne, hvor italienernes simple trikolore-logo var med til at gøre det chikt at gå i træningstøj.

Så stilmæssigt passer pengene, når Fila, der i disse år er hot igen, hiver fat i Pepsi, der deler sportstøjsproducentens forkærlighed for rød, hvid og blå.

I en ny sommerlig minikollektion præsenterer Fila nu T-shirt, tennissokker, kasket og shorts, hvor sportstøjsmærkets gode gamle F stråler side om side med det logo, som Pepsi brugte i 1970’erne og ’80’erne, dengang mærket virkede mere ungt og fremsynet end konkurrenten Coca-Cola og blandt andet indgik en historisk stor sponsoraftale med popkongen Michael Jackson.

Der er også blevet plads til et Pepsi-logo fra 1950'erne.

Foreløbig er Fila X Pepsi-kollektionen kun en ting i Sydkorea. Det vides endnu ikke, om den også bliver det i Europa.

LÆS OGSÅ: Til stenbroen og Strandvejen: Lacoste og Supreme samarbejder om ny sporty kollektion

LÆS OGSÅ: Seks sneakertrends du ikke kommer udenom dette forår

LÆS OGSÅ: 21 kortærmede skjorter

LÆS OGSÅ: Lyserød, gul og orange: 23 gode køb i forårets stærkeste farver