Hermès tordner frem trods tilbagegang i luksusvareindustrien. En lille flaske er en del af opskriften 

Mens verden slår bak, buldrer Hermès frem. Nu lancerer man endnu en parfume, der bliver duften af fremtiden for det traditionsrige modehus.

Hermès tordner frem trods tilbagegang i luksusvareindustrien. En lille flaske er en del af opskriften
Offentliggjort

Mere end nogensinde er Hermès en magtfaktor i international mode og luksus. For på trods af det første tilbageskridt i 17 år på tværs af den samlede luksusvareindustri i 2024* tordner Hermès frem. 

På 10 år har man tredoblet virksomhedens omsætning, så den i 2024 var hele 15,2 milliarder euro. 

Forklaringerne er flere. For det første insisterer man i den franske familievirksomhed på kvalitet frem for alt (find selv videoen på nettet af Hermès’ artistic director Pierre-Alexis Dumas, der forklarer forskellen på, at noget er dyrt, og at noget koster mange penge). 

For det andet har man udbygget sin position ved at insistere på det, man er god til: Lædervarer, silke og mode. Og så er der en kategori, Hermès konsekvent står stærkt i: Parfume.