Maison Kitsuné er efterhånden mest kendt for deres Instagram-venlige café, som mikroinfluencere ynder at lægge billeder op af, når de frekventerer Paris hvert kvartal for at skyde noget content til de næste måneder.
Det franske brand (og pladeselskab) blev grundlagt i 2002 af Gildas Loaëc, tidligere manager for Daft Punk, og arkitekt Masaya Kuroki, men havde sit foreløbige peak i midten af 2010’erne, da grafiske prints og logomanien igen begyndte at få ny luft efter nogle iltfattige år. Her var brandets ræve-logo (sammen med Kenzos løve-logo og Amis røde hjerte-logo) allestedsnærværende, men ballonen punkterede, og Maison Kitsuné mistede sin relevans.
Nu kan det så være, at vi igen kan begynde at kigge mod det parisiske brand, når klædeskabet trænger til en tilføjelse. I denne uge landede lookbooken til deres SS22-kollektion, og det ser lovende ud.
Annonse
Logoerne er, næsten, lagt helt på hylden til fordel for en kollektion, der er holdt i underspillede naturfarver som beige, olivengrøn og navyblå.
Når det kommer til selve tøjet, er der dømt fuld camp-stemning, og kollektionen rammer durk ned i outdoor-trenden, men balanceres også af mere klassiske genstande som trenchcoaten og patchwork-skjorterne.
Kollektionen lander først i butikkerne i starten af næste år, men for første gang i lang tid er der faktisk noget at se frem til fra Maison Kitsuné.
Jeg har kun lært halvdelen af, hvad min far kunne med sine hænder. Og mine børn har lært mindre end halvdelen. De kan ingenting. Jeg tror, det vildeste, de kan, er at binde deres snørebånd. Det, tror jeg, kan være roden til noget af den mistrivsel, vi oplever.