Til den kommende sæson kan Juventus’ spillere godt pakke de dovne træningsdragter væk og glæde sig over, hvad der i stedet venter dem.

Det historiske modehus Loro Piana, der er ejet af LVMH-konglomeratet og er kendt for at levere noget af den fineste tråd til de mest luksuriøse brands verden over, har nemlig underskrevet en kontrakt med Juventus om at iklæde Leonardo Bonucci, Paolo Dybala og resten af truppen i dets silkebløde metervarer.

Designteamet fra Loro Piana har skabt to forskellige outfits til spillerne. Først en klassisk langærmet bomuldspolo i en art rustfarve med bomuldsbukser til den tidlige og varmere del af sæsonen. I det andet outfit, der er skabt til de køligere tider, bliver poloen erstattet af Loro Pianas André-skjorte i bomuld, en cardigan i Pianas Wish®-uld og en foret sweaterjakke i en blanding af silke og cashmere. Dermed gør de det meget nemt for de zebrastribede at få den sprezzatura, andre kæmper et helt liv for at tilegne sig.

JuvePianajpg.jpeg

Til venstre ses sommeroutfittet med polo,  der skiftes ud med skjorte, cardigan og jakke (th.) til de koldere måneder. 

Det er ikke kun spillerne, der bliver forkælet. Denne sæson er succestræneren Massimiliano Allegri vendt tilbage for at rette op på tingene, og til ham har Loro Piana lavet et skræddersyet jakkesæt, der har fået navnet ’Pier Luigi Loro Piana.’ Det er lavet i det bløde og innovative Tasmania 107-uld, der giver Allegri muligheden for at te sig som sindssyg på sidelinjen uden at frygte for flækkede syninger og overophedning.

Loro Pianas makkerskab med Juventus er langt fra det første store samarbejde mellem et velanset brand og en verdenskendt fodboldklub. De store modehuse har fået øjnene op for det kommercielle perspektiv i at putte deres tøj på nogle af verdens bedste fodboldspillere – og alle fodboldfans ved efterhånden, hvad klubberne går med til, så længe der er penge i skidtet. Tag bare Manchester Citys samarbejde med canadiske Dsquared som bevis på det.

Herhjemme har vi set Hugo Boss klæde FCK-spillerne på, mens den amerikanske jakkesætsrebel Thom Browne fik vældig meget omtale, da han indgik et samarbejde med selveste FC Barcelona.

Efter ni mesterskaber i træk skuffede Italiens gamle dame sidste sæson med en snæver fjerdeplads, der blev sikret i sidste spillerunde og dermed sikrede dem det yderste mandat til Champions League. Halvdelen af spillertruppen er efterhånden klar til at gå på en velfortjent pension, og uden for banen render den desperate ejer, Andrea Agnelli, rundt og lægger skumle planer for at følge med de andre europæiske storklubber. 

De zebrastribede er ikke, hvad de plejede at være, når det kommer til spillet inden for de fire kridtstreger. Men med hjælp fra en anden Piemonte-virksomhed kan de i det mindste nu bryste sig af at være det måske bedst klædte hold i verden.