Modeverdenen er kendetegnet ved altid at være på udkig efter det næste nye. Det tager man ganske bogstaveligt hos tekstilgiganten Bestseller, der snart lancerer et helt nyt herremærke med netop det navn: Annarr, som på oldnordisk betyder ’det næste’.

Navnet er en reference til både mærkets nordiske oprindelse, men også til ideen om at imødekomme en af fremtidens forbrugertrends. 

”Herremode bevæger sig hurtigt lige nu,” fortalte Per Holk Reinertsen i forbindelse med den første visning af tøjet under Copenhagen Fashion Week i august. ”Mænd vil klæde sig smartere og bliver mere bevidste om at købe mindre og bedre tøj. Det imødekommer vi med Annarr.”

Annarr får højere priser end Bestsellers øvrige herremærker, Selected og Jack & Jones, og vil fokusere mere på materialer og kvalitet, hvilket skal bane vej for, at Annarr kan blive solgt hos udvalgte forhandlere og ikke bare hos hvem som helst.

Man fornemmer en søgen mod kvalitet frem for kvantitet, hvilket må siges at være et nybrud i en virksomhed som Bestseller, der har 3.000 egne butikker i 32 lande og derudover sælger tøj gennem 17.000 butikker og stormagasiner over hele verden. 

I disse klimatider forpligter det at være en af verdens store modevirksomheder. Det ved man hos Bestseller, hvor der bliver arbejdet med gennemsigtighed og sporbarhed fra producenter. Tøjet fra Annarr bliver derfor også udstyret med QR-koder, så forbrugeren får adgang til viden om forsyningskæden, fiberindhold og plejeinstruktioner.

Den første kollektion fra Annarr sælges fra foråret 2024. @annarr_official