Udsalg er en disciplin, jeg altid har haft lidt svært ved at navigere i. Alle de lækre ting, jeg har ønsket at købe i løbet af en sæson, er pludselig sat ned. Er de sat 20-30% ned, så tænker jeg ofte, om jeg bør vente til, det er sat yderligere ned. Er varen fra start sat 50% ned, så er det ofte, jeg ikke synes, den er attraktiv længere. Nu er de pludselig indenfor økonomisk rækkevidde, og så falmer magien ved det på en måde.

Det værste for mig har altid været det fysiske møde med elementerne i butikkerne. Den ene dag står jeg og tæller på knapper og overvejer, om jeg har råd til eller brug for endnu en skjorte til 2.500kr+, og en uge efter hænger skjorten i alle størrelser og farver, mast sammen på et stativ med en masse andet, butikken skal af med, inden de nye, og stilmæssigt mere aktuelle varer lander.

Jeg er personligt stor tilhænger af de fysiske butikker, der farver og pynter vores gader og bymiljø. Der er en tryghed ved at kunne gå ind og have en dialog med butikspersonalet omkring historikken bag de mærker, de fører, om hvordan det skal vaskes eller behandles, og måske er man ovenikøbet så heldig at blive betjent af en med så god smag, at man kan sparre om, hvordan tøjet sammensættes bedst. Fysisk kan jeg mærke kvaliteten og med det samme se, hvordan det sidder. Derfor foretrækker jeg ofte de fysiske butikker fremfor onlineversionen.