Foto: Ace & Tate

Sæsonens solbrille er hurtig og kantet: Skal du have den?

Tænk 90’er-rave. Tænk Googe-brille. Tænk 50’er-katteøjne. Men tænk dig ikke for længe om.

Der skal ske noget nyt. Sådan er det i modebranchen. Og som regel findes inspirationen til det nye i fortiden. Således også med årets solbrilletendens.

Den er slank og kantet, måske med lidt skrånende katteøjeffekt, måske mere rektangulær, men i hvert fald ligger den langt fra den John Lennon-runde brille, der har solgt rigtig godt de seneste år.

Tendensen med de hurtige 90’er-inspirerede briller tittede frem allerede sidste år, men der er skruet op for farten i denne sæson, hvor der er mange farvede stel, og hvor flere designere desuden har ladet sig inspirere af 1950’ernes feminine solbrillemode med skarpe øjenkroge.

Jane Russel i filmen 'The Fuzzy Pink Night Gown' fra 1957.

Looket er muligvis ikke for alle. Men det tænkte man jo også om de kuglerunde brilleglas, da de begyndte at danne mode for nogle år siden. Smagens grænser forskyder sig hurtigt. Det er bare om at følge med.

Her er en håndfuld bud på, hvordan du kan gøre det:

CMMN Pris

Ace & Tate x CMMN SWDN til 1.298 kroner.

MYKITA Martine Rose Kitt Packshot

Mykita til 3.520 kroner.

Dior til 2.700 kroner.

 

//cache.mrporter.com/images/products/1012109/1012109_mrp_in_l.jpg large

Off-White til 1.935 kroner.

Retrosuperfuture 'Sonny Havana Materica' sunglasses

Retrosuperfuture til 1.158 kroner.

MYKITA Less Rim Sun Mizuho Gold Black Dark Grey Solid

Mykita til 3.400 kroner.

 

LÆS OGSÅ: Euromans moderedaktør: ”Jeg er gammeldags, men det virker useriøst at dukke op i shorts på arbejdet”

LÆS OGSÅ: Sæsonens 16 flotteste par badebukser

LÆS OGSÅ: 17 opsigtsvækkende t-shirts til sommeren