Man kan næsten ikke overdrive sportens indflydelse på modebilledet de sidste to-tre årtier. Athleisure hedder trenden på markedsføringssprog, en sammentrækning af athletic og leisure – engelsk for fritidstøj – som siden 90’erne har gjort det socialt acceptabelt at bære løbesko, sweatpants og tights i stort set alle sammenhænge.
Senest har H&M lanceret en ny athleisure-kollektion, bestående af tøj som du kan bruge til at dyrke sport, eller måske bare slappe til af i og stadig ligne en, der er fysisk aktiv. Kollektionen består blandt andet af lette jakker, cargobukser, anorakker og hættetrøjer samt en vest i vindtæt og vandafvisende materiale.
”Kollektionen passer til de fleste anledninger, og er et godt miks af streetwear og sportstøj. Athleisure-stilen er nem at have på og kan kombineres med resten af herregarderoben. Den appellerer til de fleste,” siger Ross Lydon, Head of Menswear Design i H&M, i en pressemeddelelse.
Annonse
Kollektionen lanceres i udvalgte butikker og på hm.com 6. februar.
Jeg har kun lært halvdelen af, hvad min far kunne med sine hænder. Og mine børn har lært mindre end halvdelen. De kan ingenting. Jeg tror, det vildeste, de kan, er at binde deres snørebånd. Det, tror jeg, kan være roden til noget af den mistrivsel, vi oplever.