Man kan næsten ikke overdrive sportens indflydelse på modebilledet de sidste to-tre årtier. Athleisure hedder trenden på markedsføringssprog, en sammentrækning af athletic og leisure – engelsk for fritidstøj – som siden 90’erne har gjort det socialt acceptabelt at bære løbesko, sweatpants og tights i stort set alle sammenhænge.

Senest har H&M lanceret en ny athleisure-kollektion, bestående af tøj som du kan bruge til at dyrke sport, eller måske bare slappe til af i og stadig ligne en, der er fysisk aktiv. Kollektionen består blandt andet af lette jakker, cargobukser, anorakker og hættetrøjer samt en vest i vindtæt og vandafvisende materiale.

”Kollektionen passer til de fleste anledninger, og er et godt miks af streetwear og sportstøj. Athleisure-stilen er nem at have på og kan kombineres med resten af herregarderoben. Den appellerer til de fleste,” siger Ross Lydon, Head of Menswear Design i H&M, i en pressemeddelelse.

Kollektionen lanceres i udvalgte butikker og på hm.com 6. februar.

3061A_01-S.jpg3061A_02-S-2.jpg3061A_07-S-2.jpg3061A_03-S.jpg3061A_08-S-2.jpg3061A_09-S-2.jpg