Supreme har altid været gademodens højtråbende provokatør. De har brugt rappere som Tyler the Creator og resten af Odd Future-gruppen som omvandrende reklamesøjler for det velkendte røde logo, og har skatermærket skullet bruge en fotograf, blev det den altid overdrevne Terry Richardson.

Deres nye sommer- og forårskollektion er netop blevet offentliggjort, og den er ingen undtagelse i forhold til at gå ad kontroversielle veje for at vise et splittet USA. Supreme har designet en række farverige hættetrøjer og en flannel-jakke med billeder af den afdøde borgerrettighedsforkæmper Martin Luther King, der sammen med Malcolm X og Mohammed Ali var de væsentligste stemmer i 1950-60’ernes USA.

 

Den rebelske side af mærket kom også til udtryk under George W. Bush, hvor de solgte ’Fuck Bush’-klistermærker, og da Donald Trump blev indsat som præsident sidste år, hvor de udgav en keychain med påskriften ”Fuck the President.”

LÆS OGSÅ: Internettet elsker Nigerias nye trøjer

LÆS OGSÅ: Silke-boxershorts er tilbage takket være Tom Ford

LÆS OGSÅ: Boozt.com sendte ti indkøbere ud til modeugen for at scoute: ”Hvis vi køber ind i et nyt mærke, gør vi det ordentligt”