David Beckham har haft stor succes med sin undertøjslinje Bodywear for H&M, som han sammen med den svenske modegigant lancerede i 2012. Udover at lave gode basisvarer til undertøjsgarderoben, går partnerskabet også ud på at skabe ekstraordinære reklamefilm for samarbejdet.

I 2013 var Guy Ritchie instruktør på reklamefilmen og i år har David Beckham slået sin kreative brainpower sammen med ingen andre end danske Nicolas Winding Refn. Resultatet er en actionfyldt reklamefilm med to forskellige slutninger. Vi bringer her et interview med David Beckham, hvor han fortæller om samarbejdet med Winding-Refn og sit undertøj fra H&M.


Fortæl os lidt om den nye kampagne for H&M Bodywear. Du har jo en dansk instruktør på...

"Sidste års kampagnefilm, som blev lavet med Guy Ritchie som instruktør, forløb rigtig godt. I år ville jeg gerne skubbe grænserne endnu mere for at se, hvad vi kunne opnå. Jeg har altid elsket Nicolas Winding Refns film, især 'Drive' og 'Only God Forgives', så jeg var oppe at køre, da han sagde ja til at instruere den nye kampagne. Sammen blev vi enige om en actionfyldt historie med humor, hvor der også var plads til, at jeg kunne lave mine egne stunts."

Hvad er det ved Nicolas Winding Refn, som du synes godt om?

"Hans film er meget intense og actionprægede, men på samme tid er de også ekstremt stilfulde. Nicolas formår at fylde rigtig meget indhold ind i sine film uden at det virker overgjort. Han var den perfekte til at lave den nye reklame."

Se en behind-the-scenes-film fra optagelserne med Nicolas Winding Refn og David Beckham her:

Hvad sker der i reklamen?

"Den foregår i et fotostudie i Østlondon, hvor jeg er i gang med at skyde en kampagne for Bodywear. I en pause går jeg op på taget for at få noget luft, men jeg bliver låst ude på taget kun iført boxershorts og en vest. Derfor må jeg gøre, hvad jeg kan, for at komme ned fra taget."

Hvordan var det at lave alle dine egne stunts?

"Nicolas og hans team gjorde et godt stykke arbejde med at skabe en fortælling, der havde mig med i hver eneste scene. Jeg har lært enormt meget af det arbejde og de forberedelser, der kræver bare at filme det mindste stunt. Det kræver en meget stor indsats fra hele holdet for at få det til at se naturligt ud, samtidig med at der selvfølgelig også skal tages højde for sikkerheden."

Og der er to forskellige slutninger?

"Ja, der er to alternative måder, reklamefilmen kan slutte på. Hvis man går ind på HM.com kan man stemme på sin favoritslutning. Den mest populære reklame får premiere ved Super Bowl 2. februar. Jeg glæder mig til at se hvilken af de to film, der får flest stemmer og bliver vist."

Du kan være med til at bestemme slutningen af reklamen. Se mere herunder og stem her.

Du har haft god succes med introduktionen af Bodywear-linjen for H&M. Hvordan har det været?

"Jeg er overvældet. Den blev lanceret i 2012 og har været en stor succes fra starten. Vi har været meget fokuserede på at designe noget undertøj, der tager afsæt i pasform og silhouet frem for branding. Det er enormt tilfredsstillende, at mænd over hele verden har taget så godt imod kollektionen. Det viser, at det var en god beslutning for mig, og at mænd er interesserede i at finde nye klassikere til deres garderobe."

LÆS OGSÅ Ryan Gosling: "Nicolas Winding Refn er elendig til at synge"

LÆS OGSÅ David Beckham iført Soulland