Det vil være forkert at påstå, at Pharrell Williams har ligget på den lade side, efter han i februar i år overtog tøjlerne som kreativ direktør for Louis Vuittons herretøjsafdeling.

Først blev LeBron James hyret ind som kampagnemodel, efterfølgende blev der lavet en taske til næsten syv millioner danske kroner, og nu står Jude Bellingham til at underskrive en multimillionkontrakt endorsement-aftale med det franske luksusmodehus.

Ja, der bliver flekset med mullerne i LVMH-koncernen, for der er næppe én mand, som er bedre at sætte sine polerede modenegle i end lige præcis Jude Bellingham.

Den engelske fodboldspiller, der havde sin opvækst i Birmingham, inden turen gik til Borussia Dortmund, og som i sommer skiftede til Real Madrid for lige knap 800 millioner kroner, har på nul komma dut (han står allerede noteret for 14 mål i bare 15 kampe) katapulteret sig selv helt op i fodboldens øverste luftlag, hvor man med rette bliver påduttet superlativer såsom ’superstjerne’, ’århundredetalent’ og ’verdens bedste fodboldspiller lige nu’.

Men var der en ting, Bellinghams landsmand David Beckham lærte os, er det, at der er forskel på at være en stjerne på banen og uden for banen. Således også for Jude Bellingham, der nu står til at gå i fodsporene på folk som Lionel Messi og Cristiano Ronaldo, som op til VM 2022 i Qatar var ansigterne på en Louis Vuitton-kampagne.

Man lærer vel af de bedste.