Velkommen til det nye Euroman Premium – mere originalitet til dig

Brian Holm poserer i den nye cykelbriller, som Euroman har lavet sammen med MessyWeekend og cykeltøjfirmaet 12.16.

Ny cykelbrille er lige så god til landevejen som til caféen

En moderne og håndlavet cykelbrille til en attraktiv pris er resultatet af et nyt samarbejde mellem den danske start-up MessyWeekend, cykeltøjfirmaet 12.16 og Euroman.

Cykelbriller skal få dig til at se godt ud. I mere end en forstand. Med denne nye brille vil du både få et skarpt blik på landevejsruten og en skarp stil, når du slapper af med en kaffe eller et glas rosé på caféen.

Cykelbrillen er skabt i et samarbejde mellem Euroman og to spændende danske virksomheder. Den olivengrønne brille med gule kontraster er konstrueret af start-uppen MessyWeekend, der på kort tid har fået et internationalt gennembrud med sine håndlavede solbriller og farverige ski goggles til attraktive priser.

Cykelbrillen er designet af Euromans Senior Fashion Director Frederik Lentz Andersen og kreativ direktør Lars Dyhr fra 12.16, der laver high-end cykeltøj og er ejet af bl.a. cykeldirektør Brian Holm.

”Vi er meget stolte af samarbejdet, og ikke mindst af resultatet, som næsten taler for sig selv: en cykelbrille i høj kvalitet til en meget konkurrencedygtig pris,” siger Marc Østerskov, CGO og co-founder i MessyWeekend:

”Det særlige ved designet og farvevalget er, at den ikke er så ’hidsig’, som cykelbriller ellers kan være. Det er en all-round brille, som både kan klare de helt lange ture på landevejen, såvel som et glas rosé i solen.”

Brian Holm har en cykelbrille på, som Euroman står bag sammen med MessyWeekend og cykeltøjfirmaet 12.16.

Marc Østerskov fortæller, at målet med samarbejdet har været at bringe det bedste frem fra tre verdener: håndlavede kvalitets-solbriller, mode og cykelsport.

”Det betyder meget, når et magasin som Euroman gerne vil lege med en start-up som os, da det er med til at kvalitetsstemple os som et fashion-brand. Det kan man ikke undgå at blive lidt stolt af."

Både 12.16's. og Euromans navne er graveret i cykelbrillen.

Frederik Lentz Andersen fra Euroman kalder brillen for en af de mest spændende nyheder for den hastigt voksende gruppe af cykelentusiaster, der ønsker at udstråle både sport og mode.

”Sport er en vigtig del af modebilledet lige nu, og vi ser cykelbrillen mange steder – også væk fra landevejene. Jeg synes, det var interessant at arbejde i krydsfeltet mellem to verdener og er glad for at kunne præsentere en brille, som både inkarnerede cykelryttere og modesegmentet vil kunne få stort udbytte af.”

Lars Dyhr fra 12.16 tilføjer: ”Det har været en spændende proces at deltage i udviklingen af brillen og at kunne lave et design, der 100 procent matcher vores tanker og design. Vi ser frem til at se brillen på landevejen.”

Cykelbrillen har udskiftelige glas i to farver, mørkegrå til solskinsvejr og gule til overskyet vejr. Brillen har en gul næseklemme, som du kan indstille, så den passer dig perfekt. Brillen er håndlavet i de bedste materialer, og MessyWeekend faciliterer oprydningen af 10 kilo plastikaffald for hver solgt brille.

Køb Euromans cykelbrille på messyweekend.dk.

Euromans cykelbrille kan også fås med gult glas.

Brillens pris er 649 kroner og inkluderer to par linser samt en hard case til opbevaring. Den er produceret i et limiteret antal og kan købes her messyweekend.dk.

Hvem er partnerne bag cykelbrillen:

MessyWeekend

Den danske start-up har fået international opmærksomhed med sine håndlavede solbriller og goggles til konkurrencedygtige priser uden at gå på kompromis med kvaliteten. Bag firmaet står stifterne Marc Østerskov og Morten Heick.

12.16

Det danske firma er startet af bl.a. Brian Holm og Lars Dyhr. Det har etableret sig som et af de førende på markedet af high-end cykeltøj og gør sig også i design af eksklusive cykler i samarbejde med Argon18.

Euroman

Danmarks originale magasin for mænd læses hver måned af 200.000 kvalitetsbevidste danskere (en tredjedel er kvinder), og en halv million læser med på euroman.dk. Euroman har løbende haft produktsamarbejder og lanceret bl.a. en bomberjakke, en T-shirt og en kokkekniv.

Se, hvad vi ellers skriver om: Cykling og Cykelløb