Kaffemarkedet er et hårdt sted at befinde sig. Alle andre vil også udleve deres drøm om at tjene penge på det, de elsker, netop dér. Og kunderne bliver forvænte, krævende og bedrevidende i takt med, at udbuddet stiger, og modebølgerne går op og ned.

Så det gælder om at skille sig ud, hvis man vil have succes.

Men nu er nytænkningen tilsyneladende gået over gevind i Australien, nærmere bestemt i Melbourne, hvorfra en kvinde har sendt et nødråb på Facebook, efter at hun fik sin cappucino, macchiato eller, hvad det nu var, hun havde bestilt, serveret i tre små reagensglas: et med skummet mælk, et med vand og et med espresso.

 

 

Som hun skriver:

“Jeg sad derefter og ventede i tyve minutter på en kop, indtil jeg indså, at der ikke ville komme nogen.”

Og:

”Jeg ville have en kop kaffe, ikke et kemisk eksperiment.”

På Facebook føler folk med den fortvivlede kaffedrikker. Opslaget har på et par dage fået over 6700 kommentarer med på vejen, mange af dem i samme humoristiske tone.

For eksempel er der en, der skriver:

”Det her er ingenting. Jeg tog på café, og da jeg bestilte min sojabønne-vaniljemokka med halv koffein og et femdobbelt skud kaffe, proppede de mig ind i en bil til lufthavnen, hvor de puttede mig på et fly til Etiopien for at høste mine egne kaffebønner, så til det skotske højland efter den reneste soja og så til Island efter gletsjervand. Efter alt dette kom jeg tilbage og ventede på min kaffe. Den kom ud til mig i maven på en racehingst og jeg fik et offersværd, og jeg drak min kaffe ud af dyrets mave.”

Men der er også folk, der synes, at de har fat i den lange ende på cafeen i Melbourne, hvor de serverer kaffen dekonstrueret i tre glas. For eksempel er der en, der skriver:

”Jeg er faktisk vild med den her ide, for du ved aldrig, hvor stærk kaffen er, så det er perfekt, at du kan lave den så stærk eller mild, som du ønsker den.”

Hvad synes du, er det noget hipsterpjat, eller giver det mening at servere tingene adskilt, så kunden selv kan dosere?

LÆS OGSÅ: Den perfekte sommerdrik: Iskaffe


LÆS OGSÅ: Vi vil ha' tallerkener: Twitter håner virkelig dumme måder at servere mad