Giganten over alle streaminggiganter, Netflix, har nu åbnet lidt op for, hvad deres sådan cirka 182 millioner abonnenter foretrækker at bruge tiden på.

Mere præcist er det Netflix’ 10 mest sete egenproducerede film (på deres første fire uger), de har valgt at dele med resten af verden. Det skriver erhvervsmediet Bloomberg.

Listen ser sådan her ud:

1. ‘Extraction’ – 99 mio. seere
2. ‘Bird Box’ – 89 mio. seere
3. ‘Spenser Confidential’ – 85 mio. seere
4. ‘6 Underground’ – 83 mio. seere
5. ‘Murder Mystery’ – 73 mio. seere
6. ‘The Irishman’ – 64 mio. seere
7. ‘Triple Frontier’ – 63 mio. seere
8. ‘The Wrong Missy’ – 59 mio. seere
9. ‘The Platform’ – 56 mio. seere
10. ‘The Perfect Date’ – 55 mio. seere

Førstepladsen tilfalder altså (ganske klart) dette års actionbrag med Chris Hemsworth i hovedrollen, mens Susanne Biers meget omtalte ’Bird Box’ indtager en flot placering som nummer to.

I forhold til disse tal skal det for øvrigt bemærkes, at det kun kræver to minutters afspilning, for at Netflix tæller det med som en visning.