Son burberry.jpg

Tottenhams Son Heung-Min er ny Burberry-ambassadør

'Er den moderne fodboldspiller et seriøst bud på tidens stilikon?' Sådan lød rubrikken på en artikel her på Euroman tidligere på året, der beskrev tendensen med, at fodboldspillere på stribe bliver brugt som repræsentanter for store modehuse. 

Nyeste eksempel er Tottenham-spilleren og sidste sæsons Premier League-topscorer, Son Heung-Min. Han er ny ambassadør for Burberry og tager over efter Manchester United-kollegaen Marcus Rashford.

"Som atlet fra Premier League er det en ære at samarbejde med et brand, der er så rig på britisk arv. Jeg elsker Burberrys stræben efter fantasi og innovation, som er gået dybt i arv i dets historie, og er værdier, som jeg deler. Jeg er meget spændt på vores nyfundne rejse, som vi sammen vil udvikle," udtaler Son i en pressemeddelelse.

dwh_soulland_ss23_florence_15jun2022-99.jpg

Soulland indtog amfiteater på Pitti Uomo

Onsdag var en stor dag for danske Soulland, som showdebuterede ved Pitti Uomo i Firenze. Showet markerede samtidig et skifte i mærkets kønskategorier med lanceringen af deres nye kollektion 'Spring Devil', der er kønsneutral. 

”Jo flere historier jeg skaber, og jo mere jeg bygger kollektionerne op omkring disse historier, jo mere personlig bliver kollektionen. Det giver mig muligheden for at grave endnu dybere ned i vores univers og udforske og lege med Soulland på nye måder. Spring Devil er et væsen, som jeg tror, at mange af os kan relatere til. Det er ikke nødvendigvis ude på at skade os, men det lever af at få os til at gøre ting, der er på kanten. Vi kender alle den følelse, og de fleste af os har sådan en djævel omkring os, men også i os,” siger Silas Oda Adler i en pressemeddelelse.

Blandt modellerne på catwalken var performancekunstneren Esben Weile Kjær, hvilket foregik i amfiteatret Teatro Del Maggio.

Henrik Vibskov SS22 017 copy.jpg

Kalenderen for Copenhagen Fashion Week fastlagt

Med Pitti Uomo i Firenze er verdens modeuger netop skudt i gang, og til august er turen kommet til Copenhagen Fashion Week. Man har allerede afsløret de 36 brands, der udgør programmet, heriblandt (di)vision, Berner Kühl og OpéraSPORT.

Nu har man også fået fordelt alle de mange brands til SS23, der udelukkende bliver fysiske shows, og er klar med selve kalenderen. Du finder hele tidsplanen her

Copenhagen Fashion Week foregår fra 9.-12. august.

Tekla 1.jpg

Tekla og Stüssy vil dig det godt

Her er sommeruniformen, som du kan dase i både på stranden og i sengen. Det er holdt i diskrete striber eller i en marinblå farve, og så er det særdeles afslappet at have på. 

Tekla og Stüssy følger op på amarbejdet fra forrige sommer med en ny kollektion, der ud over pyjamasskjorter og shorts også byder på badetøj og håndklæder.

Hele kollektionen lanceres senere i dag her.



Uniqlo peace 2.jpg

Uniqlo laver global velgørenhedskampagne for verdensfred

Vi slutter med at slå et slag for verdensfreden og en ny velgørenhedskampagne: 'Peace For All' er skabt af japanske Uniqlo og har til formål at støtte fredsbestræbelser globalt. Til kampagnen har Uniqlo i samarbejde med blandt andre kunstnere, designere og forfattere produceret en række forskellige T-shirts med motiver og budskaber, der opfordrer til verdensfred. 

Uniqlos moderselskab Fast Retailing Co., Ltd vil donere 20 procent af salgsprisen for hver t-shirt ligeligt mellem de tre internationale organisationer UNHCR, PlanBørnefonden og Red Barnet.

"I maj i år meddelte UNHCR, FN's Flygtningeorganisation, at antallet af mennesker på flugt nu overstiger 100 millioner på verdensplan. For disse mennesker er tøj, vand, medicin og et sikkert sted at sove altafgørende. Gennem årene har vi, takket være vores kunders støtte, kunne engagere os i initiativer for at hjælpe de tvangsfordrevne," lyder det fra Tadahi Yanai, Fast Retailing Chairman, President & CEO, i en pressemeddelelse.

Læs mere om kampagnen og køb de forskellige T-shirts her.