Tøj med smag: Goldies, Dickies og Zalando lancerer ny kollektion sammen

SPonsoreret indhold

Tøj med smag: Goldies, Dickies og Zalando lancerer ny kollektion sammen

Kollektionen består af fem dele og forener arbejdstøj, madkultur og moderne hverdagsstil.

Sponsoreret af Zalando

Flere og flere trækker i tøj, der kunne høre hjemme i et køkken. Ikke fordi de skal til at lave mad, men fordi noget ved kokkeuniverset – det ærlige, det enkle, det funktionelle – taler ind i, hvordan vi gerne vil klæde os. Jakker, bukser og skjorter, der før var forbeholdt folk bag varme komfurer, er rykket ud i bybilledet. Ikke som kostumer, men som hverdagsuniformer med en ro og et formål, man kan spejle sig i.

Tøj med smag: Goldies, Dickies og Zalando lancerer ny kollektion sammen

Og det er i det krydsfelt, at burgerbaren Goldies fra Berlin, det ikoniske arbejdstøjsmærke Dickies og Zalando nu lancerer en fælles capsule-kollektion. Den består blandt andet af Dickies velkendte Eisenhower-jakke, klassiske work pants og en T-shirt med rygprint, selvfølgelig med en burger involveret – og bygger på ideen om at skabe tøj, der kan bruges både på arbejde og i byen. Et samarbejde, der ikke forsøger at gøre kokke til modeller, men som snarere anerkender, at begge verdener – mad og (godt) tøj – længe har kredset om det samme: håndværk, funktionalitet og identitet.

At det netop er Goldies, der står i midten af det hele, er næppe en tilfældighed. Den lille burgerbar, der startede med en lille butik i Kreuzberg i 2017, men som siden har udvidet til nu at have ni filialer i Berlin, har på få år opnået noget nær kultstatus – både som madsted og som kulturelt udtryk. Med deres stærke forankring i byens gadebillede og et tydeligt blik for æstetik og attitude, var koblingen til Dickies oplagt.

 

Tøj med smag: Goldies, Dickies og Zalando lancerer ny kollektion sammen

”Dickies har altid været forankret i autentisk workwear, og den arv præger stadig vores tilgang til en ung og streetwear-orienteret målgruppe,” siger Werner Bossenmaier, Dickies europæiske brand director. ”Vores partnerskab med Goldies rammer det perfekt. Goldies er mere end mad – det er lokalt forankret, kreativt og drevet af mennesker. Det viser, hvordan moderne workwear smelter sammen med hverdagskultur. Det handler om autenticitet og tilhørsforhold lige så meget som om stil,”

Det er ikke første gang, Zalando kaster sig ud i at krydse mode og mad, men ifølge Daniela Klaeser, der er ansvarlig for partnerskaber i Zalando, var denne alliance særlig naturlig

Tøj med smag: Goldies, Dickies og Zalando lancerer ny kollektion sammen

 

”Goldies har en tydelig forankring i Berlins streetwear- og madscene, mens Dickies bringer arven fra klassisk workwear. For os handler det om at samle aktører, der repræsenterer noget ægte – og som sammen kan skabe noget, der føles både relevant og lokalt forankret,” siger Daniela Klaeser.

Tøj med smag: Goldies, Dickies og Zalando lancerer ny kollektion sammen

 

Kollektionen består i alt af fem dele: Eisenhower-jakken og de klassiske 874 Work Pants danner rygraden. Dertil kommer Original Work Shirt og en T-shirt med Goldies’ karakteristiske burger-rygprint. Sidst, men slet ikke mindst rummer kollektionen også forklæde, Kollektionen kan købes eksklusivt hos Zalando nu.