Ambitionen er, at Egmont Publishings nye 'Talk Town' skal være det førende betalingsunivers for podcasts i Danmark. Talk Town går i luften med flere hundrede udsendelser produceret og redigeret af erfarne redaktører og journalister fra landets mest kendte magasinredaktioner samt med bidrag fra stærke eksterne kræfter.

Podcast-satsningen ligger i naturlig forlængelse af Egmont Publishings kerneforretning; storytelling af højeste kvalitet, forklarer administrerende direktør Klaus Høeg-Hagensen:

"Talk Town udspringer af vores stærke brandportefølje og redaktionelle spidskompetencer. Podcast-satsningen går på tværs af brands; husets redaktioner bidrager til det nye podcast-univers sammen med velkendte eksterne samarbejdspartnere," siger han.

Plads til et par stykker

I Talk Town vil man finde et bredt spektrum af historier og serier. I fremtiden vil man blandt andet kunne finde de store featureinterview fra Euroman oplæst af forfatteren selv. Egmont Publishing transformerer også de bedst sælgende historier fra ALT for damerne og ALT.dk til helt nye lyd-oplevelser.

En række kendte redaktører som Jesper Uhrup (gastro), Frederik Lenz Andersen (Euroman og Eurowoman) og Nikolaj Vraa (Her&Nu) vil bidrage til podcast-universet, som også vil rumme stærke personhistorier fra Egmonts ugeblade. Talk Town vil derudover have podcasts med gode råd og debatter inden for både fitness, fashion og forældreskab samt en række andre relevante emner til både mænd og kvinder.

Allerede i dag har Euroman populære serier som 'Modeministeriet' og 'Under nålen med Tue og Tony' med DR's populære radioværter Tue Blædel og Tony Scott, mens Vores Børn med 'Når 2 bliver til 3' og 'Børnepsyk' har produceret en række podcasts, som i dag er blandt de mest populære i forældre-kategorien. 

"Alle vores podcasts bliver produceret in house og i bedste kvalitet. Vi er overbeviste om, at der er vilje til at betale for dansk højkvalitets-indhold. Markedet har nok plads til en eller to store platforme af den her type - og vi forventer at blive den ene," siger Klaus Høeg-Hagensen.

Nye annonce-muligheder

Egmont Publishing har udover sin stærke magasinportefølje to af Danmarks mest kendte livsstilssites - euroman.dk og ALT.dk - samt den digitale bladkiosk Flipp, hvor samtlige af Egmonts titler er samlet. Klaus Høeg-Hagensen understreger, at Talk Town også i forhold til annoncører vil spille en naturlig rolle i udbuddet:

"Vi er, hvor vores brugere er - på print, digitalt og snart også i en podcast-app. Det betyder samtidig, at vi kan tilbyde vores annoncører nye muligheder, som ligger i oplagt forlængelse af de 360 graders-løsninger, vi allerede arbejder med i dag," siger han.

App'en Talk Town forventes at være på markedet før sommerferien.