Den landsdækkende, kosmetiske virksomhed N’AGE har fået en ny ambassadør i folden, og der er ikke tale om hr. hvem som helst. Roland Møller, som blandt andet er kendt for sin hovedrolle i filmen ’Under Sandet’, har nemlig indgået et samarbejde med virksomheden.

De seneste år har mænds skønhedsidealer været i rivende udvikling, hvilket skuespillerens ambassadørskab sætter en fed streg under. Samtidig peger eksperter på, at vi blot har set toppen af isbjerget med hensyn til mænd, der benytter sig af botox og andre kosmetiske behandlinger. 

Samarbejdet er opstået i forbindelse med, at den 50-årige skuespiller skal spille en 15 år yngre udgave af sig. Derfor har han fået foretaget en fedtfrysning samt en laserbehandling, der skal udjævne hans rynker. Roland Møller selv fortæller i en pressemeddelelse, at han ønsker at være med til at afstigmatisere kosmetiske behandlinger til mænd.

“Jeg vil jo gerne se ordentlig ud. Jeg tror, det bliver mere og mere normalt for mænd at have det sådan. I forlængelse af det bliver mænd i dag nødt til at tænke over, om den traditionelle manderolle giver mening for dem, eller om de skal udvikle sig med tiden,” siger han.

Til trods for at denne type behandlinger er blevet mere normaliseret blandt mænd, ved Roland Møller godt, at han kommer til at blive mødt af onde tunger. En forventet kritik, der dog ikke rører ham det store.

”Du bliver nødt til at være ligeglad med, hvad andre synes. Jeg har aldrig nogensinde mødt nogen succesfulde mennesker, der spilder tiden ved at kritisere andre.”

FOR SKØNHEDSKLINIKKEN N’AGE er det vigtigt, at deres nye ambassadør udstråler noget andet end skønhedsbehandlinger traditionelt set har været forbundet med.

Som N’AGE yndigt selv formulerer det i deres pressemeddelelse, er Roland Møller både en ”bad boy” og en ”drengerøv”, hvorfor han repræsenterer den målgruppe, som virksomheden gerne vil nå ud til. Det uddyber de som følgende:

”Roland er grundet sin baggrund og hans mange roller som den lidt hårde type i film ikke den første, som folk forbinder med kosmetiske behandlinger. Derfor er han den perfekte ambassadør for N’AGE. Mange mænd har betænkeligheder ved at få kosmetiske behandlinger, fordi de er bange for et grimt eller unaturligt resultat. Vi har derfor brug for en stærk stemme til at nå ud til de danske mænd, og Roland har den pondus, der skal til for at sige; ’jeg får kosmetiske behandlinger – og hvad så?’” siger Michelle Andersen, marketingschef hos N’AGE.