De unge ledere: Nima Tisdalls Blue Lobster giver fiskeindustrien hovedpine
Foto: Theis Bothmann

De unge ledere: Nima Tisdalls Blue Lobster giver fiskeindustrien hovedpine

26-årige Nima Tisdall er medstifter af Blue Lobster, der gør det nemmere for private og professionelle at købe friskfanget fisk. Her fortæller hun om at være B-menneske i en industri for A-mennesker, samt hvorfor hun kun spiser fisk, der kommer fra hendes egen platform.

Hvad holder dig vågen om natten?

”Vi har vendt op og ned på en industri. Vi har skåret auktioner, grossister og opkøbere ud for at forbinde fiskere og forbrugere direkte med hinanden - med det primære formål om at gøre det muligt at drive bæredygtigt fiskeri i Danmark. Så det siger sig selv, at der er nogle, der er sure på os. Men som vi vokser, bliver begrebet ’os’ jo større - det er pludselig ikke kun mig og Christine (Hebert, medstifter, red.), der skal stå på mål for visionen. Det er også vores fiskere, kunder, samarbejdspartnere og team, der bliver skubbet til af den tunge industri. Det ansvar vejer. Jeg kan bruge rigtig mange nætter på at tænke på alle de søde, modige og trodsige mennesker, som er med på den her omstilling. Det er både megafedt at mærke, at vi har fat i noget, og meganervepirrende at vide, at for hvert skridt vi tager, bliver modstanden hårdere.”

Vil du læse resten af artiklen?
Allerede medlem? Log ind her
Bliv medlem og få fuld adgang til
hele EUROMAN.dk fra 23 kr./md
Prøv 14 dage gratis uden binding
Vælg abonnement her Euroman Premium
Opret dig gratis her