HAN VAR EN LEGENDE i nattelivet i Europa og USA. Han var sådan en, enhver klubejer drømmer om at få besøg af, fordi han rask væk brugte én million dollars på en sjov aften i byen. Den malaysiske forretningsmand Jho Low, en bebrillet mand med sort hår og runde kinder, var i mange år en velkommen gæst på verdens dyreste natklubber. Når Low og hans selskab af langbenede modeller i stiletter løb tør for champagne, bestilte han nye flasker, som et optog af smukke, letpåklædte kvindelige medarbejdere leverede til bordet i isspande med stjernekastere, så de andre gæster kunne se, hvem der var aftenens hovedperson.

Hvordan Jho Low havde tjent så mange penge, at de kunne finansiere hans ødsle livsstil, er der flere teorier om, en af dem går på, at pengene kom fra ejendomshandler på Manhattan. Under alle omstændigheder var Low mand for sin hat, når det gjaldt om at bruge penge på sine byture. Allerhelst besøgte han nogle af verdens dyreste natklubber med adresse i New York, The Hamptons, Miami og i Cannes og St. Tropez. Det var her, jetsettet mødtes, inden pandemien brød ud, og det er her, de atter vil feste, når klubberne åbner igen. Jho Low er en af den slags mennesker, som i nattelivet går under betegnelsen ’en hval’. En hval, måske på grund af sin størrelse, befinder sig i toppen af det hierarki, man finder på verdens mest eksklusive natklubber, og som sociologen Ashley Mears har undersøgt gennem 18 måneders feltarbejde.