Christopher Cloos har tidligere haft sangeren Robin Thicke som ambassadør, mens de herhjemme har haft folk som Nicklas Bendtner, Morten Breum, Peter Falktoft og Esben Bjerre til at bære deres solbriller.

Disse navne må dog siges at blive overgået af Christopher Cloos’ nye samarbejdspartner. De har nemlig landet quarterbacken med hele seks Super Bowl-triumfer i bagagen, Tom Brady.

Foruden at være ambassadør har Tom Brady selv været en del af designprocessen i tilblivelsen af kollektionen Cloos x Brady. Kollektionen består af et par briller med teknologien Blue Light (beskytter mod blåt lys, der kommer fra computerskærme red.) og et par solbriller. Hver model bliver lavet i fire forskellige farver.

Vi har taget en kort snak med Christopher Cloos’ CEO, Julius Langkilde, om at møde og samarbejde med en af verdens største sportsstjerner.

Hvordan fik du fat på Tom Brady?

“Tom Brady har i mange år været et stort idol. Det er ikke nødvendigvis på grund af det, han har lavet på banen, men mere det han står for som person. Han er en topatlet, der dedikerer sit liv til at yde det absolut bedste. Derfor har jeg altid tænkt ham som den perfekte kandidat, når vi en skønne dag fik mulighed for at lave vores første store globale partnerskab.

I maj sidste år sender jeg en mail, der i princippet bare er en forespørgselsformular, til Tom Brady og hans team. Han har haft den samme manager, Steve, gennem 20 år, og han er en anderledes type agent, end den man typisk møder i dag. Han ringer mig op, og vi taler sammen i mere end en time, og det vil man nok ikke se med mange andre agenter.

Tilbage i februar fik vi lov til at møde Tom Brady for første gang. Vi bliver lukket ind i bygningen og placeret i lobbyen, og der sidder vi og venter i ti minutter, indtil han kommer ned og siger: “Hey guys, I’ll be with you in a couple of seconds.” Der begyndte nervøsiteten virkelig at melde sig. Vi præsenterede idéen og fik lov til at tegne et par briller med ham. Det var der, det hele faldt i hak.

Nu taler jeg med ham en gang om ugen enten over WhatsApp eller Zoom. Men vi er stadigvæk ekstremt stolte, for lad os være ærlige; Tom Brady mangler ikke penge eller solbriller, så vi ser det jo som et kæmpe skulderklap, at han vil indgå et partnerskab med et ungt dansk selskab som vores. Vi håber, at han kan være med til at sætte vores produkter på det globale landkort.”

Hvad har Tom Brady lagt vægt på i designprocessen?

“Vi havde en designer med, da vi mødte ham første gang tilbage i februar, og der var han meget inde over de mindste detaljer og streger i designet. Han er en detaljens mand, der går op i om tingene er lavet ordentligt, og han stiller mange spørgsmål. Det er også hans fortjeneste, at kollektionen kommer i bionedbrydeligt acetat, da han har lagt meget vægt på, at brillerne skal være bæredygtige.

Han var mere hands on, end jeg havde turde håbe på, men det er jo samtidig ikke for sjov, at de amerikanske sportskommentatorer kalder ham “the pro of all pro’s.” Vi oplevede virkelig den dedikation og professionalisme, som har givet ham så stor en karriere.” 

Hvad er din favorit?

“Vores nye farve ’Ristretto’ er virkelig vellavet, synes jeg. Det var en farve, som Tom Brady specifikt efterspurgte, og jeg tror faktisk også, at det er hans egen favorit."

Brillerne kan købes hos christophercloos.dk. Prisen for Blue Light-brillerne ligger på 1.199 kr., mens prisen for solbrillerne er 1.299 kr.

imagebf21.png
Tom Brady med farven 'Ristretto' fra den nye kollektion.