Stilikonet David Beckham er kendt for at skifte og eksperimentere med sit udseende. Han har altid gået sine egne veje inden for styling.

Nu har han skabt et nyt grooming-mærke, House 99, der indeholder alt, hvad en mand har brug for til at skabe sit eget personlige look. House 99 kombinerer barbershopkulturen med hud- og hårpleje. Grooming-serien har 21 produkter i alt. 

Trin for trin kan du pleje skæg, barbering, ansigt, krop, hår - og endda tatoveringer, hvis du har sådan nogle.

Beckham laver House 99 sammen med L’Oréal.

”Jeg er gået sammen med L’Oréal, fordi de har været blandt de allerbedste indenfor hårpleje og hudpleje i mange år. I gennem et stykke tid har jeg tænkt på at skabe min egen grooming-serie, men det var først, da jeg begyndte at snakke med L’Oréal-holdet, at det hele faldt på plads,” siger David Beckham i en pressemeddelelse.

”Jeg har arbejdet med holdet bag i næsten to år. Vi brugte måneder på at udvælge de mest perfekte ingredienser, indpakninger, navne og på at lave en kreativ retning for vores brand.”

Hvorfor navnet House 99?

”Jeg har valgt ’house’, fordi mit mål er at skabe et eksklusivt og familieagtigt fællesskab gennem brandet. Og ’99’, fordi det var et specielt år for mig. En masse ting ændrede mit liv det år. Jeg blev gift, Manchester United vandt ’the treble’ og min ældste søn Brooklyn blev født.”

Hvorfor er grooming vigtig for en mand?

”Når du passer på dig selv, ser du godt ud, og når du ser godt ud, føler du dig godt tilpas.”

Hvordan er din grooming-rutine?

”Min grooming-rutine tager mindre end ti minutter. For mit hår bruger jeg ’Smooth Back Shaping’-pomaden. Og på dage, hvor jeg barberer mig, bruger jeg ’Sharp Cut Shaving Stick’.”

House 99 kan købes fra 24. april i Magasin, Illum, Matas og Salling, men kan fås online allerede nu på blandt andet boozt.com.