scroll-down

Efter et år med corona: Hvordan har den danske modebranche det?

Modebranchen herhjemme har det seneste år været igennem store forandringer. Vi tager temperaturen hos fem danske brands, der alle har oplevet op- og nedture, siden corona-virussen vendte hele verden på hovedet.

Af Magnus Fuglsang Søgaard
Foto: Getty
Mode

Efter et år med dommedagsprofetier, der kæmpede om at være den mest dystre, fyringsrunder nogle steder, frygt for konkurser og nedsat omsætning, er der endelig ved at være lidt lys for enden af tunnelen for de fleste danske modebrands.

Verden går – forhåbentlig – i retning af at åbne op igen, og de tyndslidte joggingbukser og de nussede hjemmesko kan endelig parkeres bagest i skabet i en lykkelig erkendelse af, at der er et liv uden for de fire vægge, der skal beklædes med andet end lodne gevandter.

Derfor er det tid til at gøre status: For vil modebranchen i Danmark forsøge at vende tilbage til en svunden tid og satse på det velkendte? Eller har coronakrisen medført en bittersød læring, de forskellige brands vil tage med sig ind i fremtiden?

Vil du læse resten af artiklen?
Allerede medlem? Log ind her
Bliv medlem og få fuld adgang til
hele EUROMAN.dk fra 23 kr./md
Prøv 14 dage gratis uden binding
Vælg abonnement her Euroman Premium
Opret dig gratis her