Prins Nikolai tilbage på catwalken

Torsdag middag markerede en milepæl for Rains, da det danske regntøjsbrand for første gang var en del af den officielle runway ved modeugen i Paris. Og til anledningen havde Rains taget en særlig gæst med på catwalken, nemlig Prins Nikolai.

Han har tidligere gjort sig bemærket som model for flere store internationale high-end-mærker, blandt andet Dior og Burberry. Nu slog den danske prins til igen på catwalken og denne gang for sine landsmænd i Rains.

Prins Nikolai var hvervet ind til at lukke Rains' show, og det gjorde han iført en lang lyserød regnfrakke.

Rains går i det hele taget en spændende fremtid i møde. For nyligt lancerede man nyt logo og flere nye kategorier inden for tøj.

 

Modeikonet André Leon Talley er gået bort

Vi har desværre sagt farvel til André Leon Talley i denne uge. Den amerikanske modejournalist, stylist og tidligere kreativ direktør ved magasinet Vogue sov ind 18. januar i en alder af 73.

Store personligheder og medier fra hele verden har siden den triste nyhed hyldet Talley for hans virke og betydning for modebranchen. Før Talley kom til Vogue i 1983 som modenyhedsdirektør, havde han skrevet om tøj for blandt andre New York Times, W og kunstner Andy Warhols magasin Interview.

Som Politiken skrev i deres nekrolog, så knuste han glasloftet og var 'den eneste sorte mand i toppen af en branche, der længe har været notorisk hvid og elitær'. Du kan læse den her

Hvil i fred, André.

 

003a68b9c0d25ea48c4fd83e45aca3064d6af748.jpegBalenciaga har igen designet et ubrugeligt stykke tøj

Balenciaga er modebranchens største scam. Gennem årene har det spanske modehus fx lavet en Ikea-pose til 12.000 kroner, et par rødskindede slippers, der lignede McDonald’s’ klassiske, røde pomfritbakker og en tennissok med en sål til 4.000 kroner. Men hvis kunderne absolut vil snydes, så lad dem da blive snydt.

Nu har Balenciaga lanceret deres seneste påfund, og det er en kloning af flere forskellige stykker tøj og derfor også så skørt og ubrugeligt som altid.

Man har omformet en retro fodboldtrøje til et tørklæde med hætte. Tørklædet er en del af deres 'Clones'-kollektion for foråret 2022, hvor man kloner ting og skaber noget nyt.

Det mest åndssvage ved tørklædet er, at det ikke varmer halsen. Og når ja. Det koster 4.240 kroner.

Tørklædet kommer i en blå og rød version og kan købes her, hvis du altså har lyst til at ligne en klaphat eller en forkrympet bokser på vej i ringen.

 

0171b62251074cf3d9a528c968c08867e20c6ad8.jpeg

Særligt tre brands imponerede os ved Pitti Uomo

Den italienske modemesse Pitti Uomo løb godt nok af stablen i sidste uge, men du skal alligevel ikke snydes for de tanker, som Euromans moderedaktør, Kenneth Pihl Nissen, gjorde sig efter at have tilbragt to dage i Firenze.

Verdens ældste modemesse, som normalt afholdes hvert halve år, var tilbage igen efter tre sæsoners nedlukning grundet covid-19. Messen har historisk set været et godt sted at spotte nye, spændende herremærker, og det er også grunden til, at vi tog en tur til Norditalien.

Særligt tre brands imponerede Pihl Nissen. Du kan læse mere her.