Siden 2002 har Wood Wood åbnet nye butikker landet over med fokus på tøj og sko, men denne her gang er det anderledes. I starten af september slog de nemlig dørene op for konceptbutikken ’W.W. Life Store’, der skal have livsstilsobjekter som fokus. 

Interiøret er bygget op omkring Dieter Rams’ ikoniske 606-reolsystem med et udvalg af livsstilsobjekter kurateret af grundlæggerne Karl-Oskar Olsen og Brian S.S. Jensen, der har haft et ønske om at åbne en butik, hvor de kan give kunderne en indsigt i de produkter, som de dagligt benytter sig af.

Euroman har talt med Karl-Oskar Olsen om idéen bag og planerne for den nye butik. 

Hvorfor er det en Life Store?

“Vi fik muligheden for at åbne en butik i Værnedamsvej, men lokalet er en anden størrelse, end dem vi ellers har butikker i. Det gav os muligheden for at tænke i nye baner og opfinde et nyt koncept, som vi gjorde i Københavns Lufthavn, der også har begrænset plads.

Vi mener, at det gav mening, hvis vi prøvede at udfordre os selv på, hvad der passer godt ind i den gade, men stadigvæk er en del af Wood Woods DNA, så det blev en life store. Det hænger nok sammen med, at Brian (Brian S.S. Jensen, anden medstifter af Wood Wood red.) og jeg er blevet ældre og flyttet lidt ud af byen. Det har givet os et andet fokus og nogle andre interesser, end vi havde for 20 år siden, da vi startede Wood Wood. Vi keder os ikke ved at sælge gummisko, men vi har også bare lært at sætte pris på at gå i haven og finde ting til hjemmet, og det ville vi gerne skabe et butikskoncept omkring.”  

Hvor længe har I gået med ideen?

“Det er ikke fordi, vi har gået og cirkuleret om ideen i mange år. Det kom af, vi fik muligheden for at rykke ned i Værnedamsvej, og den chance opstod hen over sommeren, hvor vi besluttede os for at rive pløkkerne op på vores butik i Gammel Kongevej og flytte ned i epicenteret af Værnedamsvej, der jo rummer en masse kultur. Der er både gode restauranter, delikatessebutikker og interessante små nichebutikker, og det følte vi hang godt sammen med det, vi gerne vil tilbyde.”

Kommer I til at åbne flere life stores?

“Drømmen er at åbne mange flere af denne her type butikker, men også integrere items fra den nye butik i flere af de butikker, vi allerede har. Vi vil også gerne åbne flere butikker af denne her slags i udlandet, ligesom vi gerne vil åbne flere traditionelle Wood Wood-butikker. Den traditionelle Wood Wood-butik har måske 60 procent tøj og 40 procent sko og accessories. I vores life stores vil vi gerne have 80 procent accessories og homeware og 20 procent tøj.Vi kommer til at udvikle og skalere hele homeware-delen meget mere, for vi er virkelig oppe at køre over det.”

Hvad er er dine yndlingsting fra den nye butik?

“Vi har blandt andet fået en toaster fra det japanske outdoorbrand Snow Peak, som man kan tage med ud i naturen. Det er et slags vaffeljern, men til at lave toast i. Jeg glæder mig til at sidde og lave min egen toast over åben ild.

Derudover har vi fået nogle kopper fra Laura Drasbæk, der egentlig er skuespiller, men har fået en meget stor interesse for at lave keramik. Vi er meget glade for at sælge nogle af hendes kopper, der har en mere rå æstestik end meget andet keramik.”

Du kan se flere billeder af butikken herunder: 

imageocw7.png

ww2.jpg

ww3.jpg

ww4.jpg