Kvadratisk, praktisk, elektrisk: Graus anmeldelse af VW ID.3
Foto: PR

Kvadratisk, praktisk, elektrisk: Graus anmeldelse af VW ID.3

ID.3 er Volkswagens bud på en nutidig elbil til den brede befolkning. Tyskerne satser stort på elektricitet, og derfor er bilen måske den vigtigste nye VW siden introduktionen af Golf. Christian Grau har kørt ID.3 for at se, om den har, hvad der skal til for at bære omstillingen igennem.

Køn er den ikke. Vi er i grænse-landet mellem familiebil og kummefryser. Tilsat et strejf af rumforskning, hvis man tager instrumenteringen i betragtning. Det er samme brugerflade som i den nye Golf, men iscenesat som skulle du hente Felix Baumgartner på månen i den. Speedometeret udgøres af en lille skærm, placeret på ratstammen med gearvælgeren som et integreret appendiks direkte ved siden af. Der er ingen tekniske argumenter, der taler for arrangementet, og man ville have sparet penge på blot at genbruge interiøret fra Golf, men ingen skal være i tvivl om, at VW er gået elektrisk. Husk dieselgate fra 2015, så forstår du, hvorfor der står elektrisches wirtschaftswunder på himlen over ID.3. Hvorfor den ligner gondolen fra en skilift på Saturn og har et tåbeligt navn, der slet ikke matcher navngivningen på de fossile familiemedlemmer i modelprogrammet, kan man undre sig over.

DB2020AU01088_large copy.jpg

Vil du læse resten af artiklen?
Allerede medlem? Log ind her
Bliv medlem og få fuld adgang til
hele EUROMAN.dk fra 23 kr./md
Prøv 14 dage gratis uden binding
Vælg abonnement her Euroman Premium
Opret dig gratis her