Det var måske de færreste, der havde regnet med at den hurtigste passagerbil på gaden skulle være elektrisk.

Ikke desto mindre, er det nu et faktum at Tesla S P100D slår både modellerne Ferrari LaFerrari, Bugatti Veyron, Lamborghini Aventador og Porsche 911 Turbo S på acceleration, og det skyldes Teslas nye Ludicrous +-teknologi, skriver Forbes

Det amerikanske magasin Motor Trend foretog nemlig en uafhængig test, der fik modellen op på 60 mph i løbet af kun 2,28 sekunder - omregnet til europæiske standarder svarer det til 100 km/t på 2,7 sekunder. 

Journalist Peter Lyon fra Forbes afprøvede desuden selv P100D’eren med den nye Ludicrous +-teknologi, og da han trykkede på speederen følte han “at hver eneste celle og DNA-streng i sin krop et øjeblik fusionerede med sædet, mens landskabet omkring ham blev sløret.”

Og det var lige før han selv nåede op på de 60 mph på kun 2,7 sekunder.

P100D’eren er den mest avancerede S-model, og det er der to hovedårsager til.

Det ene er det banebrydende 100-kWh-batteri, til sammenligning med el-bilen Mitsubishi iMiEV, der kun har et batteri på 16 kWh.

Den anden årsag sidder sammen med batteriet i bilens undervogn, og det er det kraftige motorsystem med performance firehjulstræk og dual motor, der kombinerer en højtlydende motor bagi med en højeffektiv motor foran for at opnå den vanvittige acceleration, skriver Tesla på deres hjemmeside.

Man behøver desuden heller ikke bekymre sig synderligt om P100D’eren pludselig løber tør for strøm, da den har en gennemsnitlig rækkevidde på 572 km per opladning.  

Hvis du har et ønske om at designe din egen Tesla starter P100D-modellen på 1.912.390 millioner kroner inklusiv registreringsafgift og moms.

LÆS OGSÅ: "Jaguar, Tesla og Porsche: Eksklusiv billeje-app har udvalget i orden"

LÆS OGSÅ: "4 biler der vil ødelægge dit omdømme"

LÆS OGSÅ: "Rekordregnskab udløser kæmpe bonus: Porsche giver alle medarbejdere 9.111 euro"