Det har længe offentligt været diskuteret, hvor Paul Pogba ville fortsætte karrieren, men hos adidas har man tilsyneladende lyttet med bag de lukkede døre i United.

I hvert fald har adidas haft tid til at forberede og producere en video, der tager markedsføring til et helt nyt niveau.

I forbindelse med den officielle præsentation af Paul Pogba i Manchester United-trøjen mandag, lancerede adidas nemlig en video under hashtagget #FirstNeverFollows, hvor den engelske rapper Stormzy, der er et af UK-grime scenens helt store stjerneskud og selvproklameret United-fan, præsenterer indkøbet af Pogba.

At Stormzy, der blandt andet er slået igennem med debutsingle ’Know Me From’, så fik postet videoen en anelse for tidligt i forhold til det planlagte, er en mindre detalje i regnestykket. For det er en virkelig cool video, der i den grad rykker ved de traditionelle spillerpræsentationer.

Se hele videoen her, hvis lydspor stammer fra Stormzy 'Nigo Duppy', der er et halvandet minut langt freestyle nummer lavet i collab med adidas i 2015. 

Med en pris på 780 millioner kroner er Paul Pogba nu den dyreste fodboldspiller nogensinde. Så man forstår godt, at adidas gør alt, hvad de kan, for at udnytte hypen om den franske stjernespiller.

Paul Pogba har tidligere på året underskrevet en kontakt med adidas, der siden har brugt ham flittigt i deres promo-videoer. Blandt andet i den første af  #FirstNeverFollows, hvor også Stormzy optræder iført en Manchester United-trøje til tonerne af hans seneste single 'Shut Up'

LÆS OGSÅ: Fra helt til hadet forræder: Napoli fans raser over Higuain-skifte

LÆS OGSÅ: Transfer-vinduet

LÆS OGSÅ: Dennis Ritter: Jeg kunne godt regne ud, at Rolf nok ikke havde kørt på broccoli"