Sponsoreret af Nespresso

”Nej, nej,” siger hun og bærer træet hen i den lave vindueskarm, hvor det gennem det store panoramavindue kan kigge ned på Værnedamsvej. I næsten samme øjeblik bryder solen gennem skyerne, så både citrontræ og lokale bades i et flot sollys.

”Se,” udbryder Cathrine begejstret, mens hun træder tilbage, som præsenterede hun Christina for et smukt maleri.

”Jo, o.k.,” giver Christina sig. De ler begge, udmærket klar over, hvor meget de minder om kæresteparret, der lige er flyttet sammen og nu skal forene smag og stil. Det er da også lidt den følelse, de har haft, siden de i december lejede sig ind på det lille, men superhyggelige kontorlokale på Værnedamsvej, hvor der i dag er gjort klar med croissanter (Cathrines yndlingsspise!) og caffe latte fra kontorets Nespresso-maskine. Den var de til gengæld helt enige om.

”Nespresso-maskinen var vitterlig det første, vi investerede i,” starter Christina.

”Ja, for vi havde det lidt sådan, at det er jo ikke et kontor, før man har anskaffet sig en ordentlig kaffemaskine,” fortæller Cathrine, der i øvrigt er selverklæret kaffesnob.

Nespressos Lattissima One var vitterlig det første, som veninderne investerede i til deres bloggerkontor, fortæller Christina Barré.

”Hvis mælken bare er brændt den mindste smule på, så …bvadr … Så gider jeg sgu ikke. Det er ikke det værd, når man, som jeg, kun har tilladt sig selv tre kopper om dagen. Så skal kaffen fandeme smage tiptop,” siger Cathrine, hvis Nespresso-favorit er den kobberorange Envivo Lungo, mens Christinas favorit er den orangefarvede kapsel Linizio Lungo. Hun nikker: ”Samtidig har jeg det sådan, at det skal være nemt, og det skal smage godt. Jeg orker ikke stempelkaffe, for jeg gider ikke rengøringen. Og jeg har virkelig ikke tålmodighed til drypkaffe.”

Nespresso-maskinen var altså en ’no-brainer’, men det var den halvanden meter høje plastikkaktus, der står og skinner i hjørnet, til gengæld ikke.

”Christina ville gerne have den, men jeg var virkelig sådan: Altså, den er jo virkelig, virkelig grim, men måske er den så grim, at den faktisk er cool,” fortæller Cathrine. Det endte med en afstemning på Instagram, hvor den fik et rungende nej fra følgerne. Alligevel står den i dag på kontoret, for nu er det jo i sidste ende pigerne selv, der bestemmer. Og de er glade for deres skinnende plastikkaktus i dag.

”Når vi filmer rundt i kontoret, er der overraskende mange, der gerne vil vide, hvor vi har den fra,” fortæller Christina.

15 % cupcakes og balloner

Det er altså ikke engang et år siden, at de to veninder flyttede ind i kontorlokalet på Værnedamsvej. Cathrine havde haft Rockpaperdresses sideløbende med jobbet som P3-vært, inden hun sidste år helligede sig bloggen fuld tid. Christina havde arbejdet som community manager hos Bloggers Delight (Danmarks største bloggernetværk, red.), men sprang til, da muligheden for at starte sit eget bloggernetværk opstod med Confetti CPH. Med ét var de deres egne chefer, og med lokalet på Værnedamsvej er de altså nu herreinder i eget bloggerkontor. Og det har både sine fordele og ulemper.

”Jeg står rimelig tidligt op og kommer af sted på kontoret. Har jeg været god, så har jeg allerede skrevet et indlæg aftenen før, ellers er jeg i gang med det som det første,” fortæller Cathrine, der har en blog-rate på minimum et indlæg om dagen. Og da der som oftest er tale om lange indlæg, er de i reglen tidskrævende. Oven i det vil en typisk dag byde på møder med brands og kommercielle samarbejder. Og så kan der snildt gå 4-5 timer om dagen med at besvare mails fra læserne, fortæller hun.

”Det har jeg lagt op til (at svare læserne på bloggen, red.). Men det handler også om, at jeg jo ofte får ret rørende mails, bl.a. fordi jeg skriver om min og min mands fertilitetsbehandling. Når der så er mails, der omhandler det, så vil man også gerne give et personligt svar, der har en oprigtig værdi.”

Cathrine Widunok Wichmand og Christina Barré, der har bloggerkollektivet Confetti CPH, i deres nye fælles bloggerkontor på Værnedamsvej i København.

Det er bl.a. de personlige blogindlæg, der gør, at Rockpaperdresses-bloggen skiller sig ud i blog-oceanet. Men er der en grænse for, hvor personligt det må blive?   

”For mig er der kæmpe forskel på personligt og privat. Kan det give en reel værdi for læserne, så deler jeg det gerne. Fertilitetsbehandling er et kæmpe tabu for mange. Det er ofte forbundet med en usund livsstil. Derfor har det været vigtigt for mig at være en stemme, der siger, at det er altså også helt almindelige mennesker med en helt almindelig BMI, der kan have svært ved at få børn,” siger hun.

”Men har jeg og Adam haft et dumt skænderi, der egentlig ikke har nogen værdi, så deler jeg det ikke. Der ligger forskellen mellem det personlige og det private for mig.”

Arbejdet som agent for et succesfuldt bloggerkollektiv er bestemt heller ikke bare en lang modefest.

”Rigtig mange tror, at det bare er cupcakes og balloner. Virkeligheden er dog en anden. Dagen er pakket med rigtig meget kundekontakt, hvor jeg sidder og forhandler priser, eksekverer kampagner, og så er jeg konstant i dialog med bloggerne. Hvilke kampagner skal vi rette fokus på, hvilken retning skal de gå?” fortæller hun.

”Så jeg vil sige, at 85 % af ugen er mails, møder og telefoner, mens de resterende 15 % er cupcakes, balloner og caffe latte.”

Advertisement