Som vejlensisk teenager i 00’erne var man moderne, hvis man bar hættetrøjer fra mærker som Papfar, Wesc eller Björkvin. Teenagerne strålede om kap i deres farvede outfits, når de gik ned af Vejles gågade. Sådan husker jeg min ungdom, hvor store dele af min børneopsparing blev brugt i Vejles mest populære tøjbutik Catwalk Scum.
Euromans moderedaktør Frederik Lentz Andersen husker, hvordan han i 80’erne købte Airwalk-sneakers i de tre fedeste skatebutikker i København: Mill i Kbh K, Rolling Rock i Lyngby og Pan Skate på Gammel Kongevej. Senere i 90’erne hoppede han med på Evisu-bølgen, mens han havde en forkærlighed for G Shock-ure.
Andre på redaktionen har lykkelige minder om tøj fra mærker som Ball, SOS, Palladium og Fubu. Du har nok også et outfit eller to i mindekassen, der tager dig tilbage til en tid i din ungdom, hvor bestemte mærker dominerede modebilledet.
Men inden det hele bliver for rosenrødt, må vi konstatere, at det ikke er alle mærker, der har bestået tidens kyniske tand. De fleste af disse mærker er på ingen måde en del af modebilledet i dag, selv om en nostalgibølge har givet et ekstra liv til mærker som for eksempel Fila og Reebok. Kawasaki har været moderne ad flere omgange, men vi spår dem nu ikke noget comeback foreløbigt.
Her kommer Euroman.dk’s liste over populære mærker, som vi (næsten) har glemt igen:
Jeg kan love dig for, at jeg har meget på hjerte. Men det kommer jeg ikke til at blande ind i min karriere. Det er ikke professionelt interessant for mig at udtale mig om ting. At jeg selv mener en masse i det private … fair snak. Men den snak kan jeg tage med nogle venner.