De har allerede haft stor succes med deres Ikea-poser til 12.000 kroner. Det er i hvert fald ikke omtale, det har skortet på. Og nu følger de op med en række indkøbsposer, hvoraf de billigste står til 6.000 kr., mens de lidt større udgaver vil flå dig for mere end 7.000 kroner.

Det er let for de fleste (fornuftige) mennesker at afskrive det som endnu et pr-stunt, men det er ikke desto mindre lykkedes Balenciaga at sætte sig på dagsordenen i sådan en grad, at de har opnået større opmærksomhed på de sociale medier i år end selv større mere etablerede brands.

Selvom de er inspireret af almindelige plastikposer er Balenciagas udgaver lavet af luksuriøst lammeskind. Der er tre forskellige udgaver med forskelligt tryk på. Den ene står der ’The Power of Dreams, en anden står der blot ’EUROPE’, mens der på den sidste står Balenciagas ’Double B’-logo.

Man kan købe hele ’Supermarket Shopper’-kollektionen fra deres webshop, hvor de også har lanceret en serie med graffiti-tasker.

LÆS OGSÅ: Louis Vuittons nye smartwatch er designet til den rejsende mand

LÆS OGSÅ: Du behøver ikke at gå til frisøren for at få årets frisure

LÆS OGSÅ: Dress-ur: 9 klassiske herreure der passer godt til jakkesæt