Sponsoreret af Careofcarl

Barbour har i modsætning til mange andre virksomheder ikke haft som ambition at konkurrere mod markedets mange store modehuse. De har til gengæld haft et meget målrettet fokus på at skabe langtidsholdbart tøj, som alle kan føle sig komfortable i, og som alle har råd til at betale. Grundidéen var at designe, udvikle og fremstille slidstærkt arbejdstøj til den lokale fiskeindustri, men i dag bæres deres tøj af mænd fra vidt forskellige erhverv.  

Klæd dig ligesom Steve McQueen

 

Steve McQueen var en anerkendt amerikansk filmskuespiller, som hørte til blandt de mest populære og bedst betalte skuespillere i 60’erne og 70’erne. Han var ikke blot en dygtig skuespiller, men også et stort forbillede og ikke mindst en inspirationskilde for mange modeentusiaster. Steve McQueen havde så godt styr på sin stil, at han blev kaldt kongen af cool

Men hvad har Steve McQueen og hans syn på mode med Barbour at gøre? Steve McQueen og Barbour blev kædet sammen i 60’erne, da den amerikanske skuespiller begyndte at køre motorcykel iført en af de ikoniske jakker. Det fik efterspørgslen til at eksplodere, idet alle gentlemen ønskede at klæde sig som et af tidens største modeikoner.

Steve McQueen døde ganske rigtigt for mange år siden, men du kan leve videre i hans ånd ved at investere i en jakke fra det britiske mærke. De populære oilskinsjakker kan bæres af alle – lige fra herregårdsejeren og storbymanden til rock-ikoner og sågar de kongelige. Barbour er i dag kongelig hofleverandør til det britiske hof.

Den typiske Barbour jakke består af intet mindre end 160 dele, som sættes sammen via 36 processer. Produktionsarbejdet bliver varetaget af de mange – hovedsageligt kvindelige – syersker. Du kan se udvalget her, hvis du er nysgerrig efter at vide, hvilke produkter der bliver skabt på den store britiske fabrik.

Barbour anno 2018

Barbour beskæftiger i dag over 180 produktionsmedarbejdere, som knokler for at følge med den store efterspørgsel. Produktionen foregår fortsat i South Shields, hvor virksomheden som bekendt blev grundlagt for adskillige år siden.

Barbour og deres ikoniske jakker har for længst passeret den danske grænse, men det er først inden for de seneste år, at virksomheden har fået sit helt store gennembrud på det danske marked. Oilskinsjakkerne fylder allerede meget i gadebilledet, men forventes at få endnu mere opmærksomhed i fremtiden. Det vil ske i takt med, at flere danske mænd får øjnene op for jakkernes unikke detaljer og deres fantastiske historie.