Prøv Euroman kvit og frit i 14 dage

Far og søn bag Andy Warhol, Paul Rudd og Johnny Depps foretrukne brillemærke: “Derfor begyndte så mange berømtheder at besøge vores butik”

Foto: PR Zack Moscot (tv.) er Chief Design Officer i Moscot. Far Harvey Moscot (th.) er CEO.

Far og søn bag Andy Warhol, Paul Rudd og Johnny Depps foretrukne brillemærke: “Derfor begyndte så mange berømtheder at besøge vores butik”

Få brands kan bryste sig af en historie som det New York-baserede brillebrand Moscot. I 1915 åbnede den hviderussiske immigrant Hyman Moscot sin første butik i eget navn på Manhattans Lower East Side – 16 år efter, at han var flyttet til området og begyndt at sælge hjemmelavede briller fra en lille trækvogn. I dag er Moscot et af de mest kendte brillebrands i verden med butikker i Nordamerika, Europa og Asien, der alle har den samme distinkte æstetik. Moscot drives nu af Harvey og Zack Moscot, der er henholdsvis 4. og 5. generation i det store familieforetagende.

Hvorfor tror I, at solbriller er blevet det måske mest ikoniske tilbehør, vi har?

”Fordi briller er det første, man ser, når man kigger på en andens ansigt – hvis de altså har nogle på. Folk ser dine briller og dine solbriller, før de ser dine sko eller dine bukser. Det, du vælger at bære på dit ansigt, er uden tvivl det mest fremtrædende tilbehør, fordi det er essensen af din stil og din smag.”

Bliv medlem, og få fuld adgang til
hele EUROMAN.dk fra 23 kr. om måneden
Prøv 14 dage gratis uden binding
Kom igang her Allerede medlem? Log ind her Euroman Premium
Opret dig gratis her