Modens tendenser kan være mere end almindeligt svære at følge med på, og hvis man som brand skal være med til at definere dem, kræver det mere end bare held. Især, hvis man som Filippa K, har gjort det i 25 år. Det flotte jubilæum skal naturligvis fejres, men det svenske modebrand gør det ikke ved at sætte en ny trend på modens landkort, tværtimod.

I et kvart århundrede har denim nemlig været en fast bestanddel af Filippa Ks sortiment til både mænd og kvinder, hvilket har resulteret i nogle produkter i meget høj kvalitet. Jubilæumskollektionen ’FK Jeans’ er bygget op omkring tre styles til mænd: en skjorte, en jakke og et par jeans, der hver især har fokus på let bevægelse og klassisk design. Det uddyber grundlægger og kreativ direktør Filippa Knutsson:

”Det jeg kan føje til jeans-universet, er et feminint perspektiv; denimindustrien drives hovedsageligt af mænd. […] Linjen er en repræsentation af, hvorfor vi startede Filippa K til at begynde med: Filosofien om at forenkle folks hverdag ved at gøre valgene mellem ’How to dress’ eller ’What to wear’ mindre kompliceret.”

Du kan se de tre herre-styles herunder, som vil være tilgængelige online og i udvalgte butikker fra i morgen, den 1. november. Priserne vil ligge mellem 950 kroner og 1.800 kroner.

FKJeans_AW18_01_327.jpg

FKJeans_AW18_01_B_109.jpg

FKJeans_AW18_01_B_222.jpg

FKJeans_AW18_05_100.jpg

FKJeans_AW18_05_165.jpg

FKJeans_AW18_05_348.jpg