Tendenser på Roskilde Festival

Se stilen: Nye tendenser på Roskilde ’18

Hvert år på Roskilde Festival er der nye beklædningsgenstande, som går igen. I år har solskin og varme domineret de første dage på festivalen, og det påvirker festivalgæsternes garderobe.

Hurtigbrillen aka. Jakob Fuglsang-brillen:

Sidste år var det den retro-smarte, smalle 1990’er brille, men det sidste nye er den lynhurtige, aerodynamiske solbrille, som oftest ses stukket gennem hjelmen på ryttere under Touren. 

Jesper Rydland, 29 år, elektriker, fra Humlebæk. Sportsbrille til 40 kroner i Harald Nyborg:


Lucas Dandanell, 25 år, lærervikar, Vesterbro. Brillerne er købt for ca. 200 kroner i Mexico:


Laurits Bornes, 21 år, studerer HA Mat på CBS, fra Hellerup. Oakley Wind Jacket 2.0 til 1.320 kroner:

Sunvicer aka. solskærm:

Om det er mors gamle, hvide bomuldscap fra tennisbanen eller den billige i plastic fra Flying Tiger, så ses det luftige alternativ til kasketten over hele festivalpladsen. 

Jens Christian Borup Jensen, 22 år, læser filosofi på RUC, fra Gladsaxe:

Christina Greany, 26 år, arbejder for Arla, bor i Aarhus:

Eric Lauritzen, 20 år, arbejder med forsikring, bor på Nørrebro:

 

Bandana:

Om inspirationen er hentet fra the Boss eller Xzibit, så har bandanaen fanget an blandt dette års festivalgæster. Det er vigtigt, at du folder eller ruller det, inden du binder det om panden – tænk mere gangsterstilen mindre Jack Sparrow. 

Esau Kallan, 22 år, lærervikar, Valby:

 
André Colberg, 24 år, sælger forsikringer, Bagsværd:


Jeff Diputado Gudmundsson, 18 år, læser på HHX, Lyngby:

 LÆS OGSÅ: 12 outfits til dit næste road trip

LÆS OGSÅ: Modebranchen elsker grimme cykelbriller: Ny tendens 

LÆS OGSÅ: Højsæson for Hawaii-skjorten: 10 fede og friske eksempler