Vinnys-main.jpg

Vinny’s lancerer briller i samarbejde med Poul Stig

Det er gået stærkt for Virgil Nicholas, siden han startede virksomheden Vinny’s i 2020. I begyndelsen centrerede brandet sig om håndlavede, stilrene loafers, og siden har de udvidet forretningen med bl.a. t-shirts, et samarbejde med Soulland, en stor ordre fra Mr. Porter, og så er selveste Kronprinsen blevet spottet med et par Vinny’s på fødderne.

Nu er der atter et nyt samarbejde på banen, for det danske brand har nemlig slået sig sammen med brillevirksomheden Poul Stig om et nyt brillestel.

Silhuetten hedder ikke overraskende ’Vinny’s’, og den stilrene brille sender referencer til 50’erne. Stellet er lavet af bioacetat, håndlavet i Italien og fås både som almindelige briller og solbriller. Stellet findes i ni forskellige farver til både mænd og kvinder.

’Vinny’s’-modellen koster 1.950 kr. og kan købes lige her og her.

 

En Wes Andersonsk cykeltur

Når et af verdens bedste vandrebrands slår sig sammen med et af verdens førende cykelbrands, kan det kun blive godt.

Fjällräven og Specialized har i denne uge lanceret endnu en samarbejdskollektion, der kombinerer begge sportsgrene og bl.a. indeholder mountainbikes, cykeltasker og funtionelt tøj, der kan holde til lidt af hvert, når du er på tur i det fri.

Det mest opsigstvækkende ved denne nyhed er dog den tilhørende kampagne, som må siges at være ganske vellykket. Med tydelige referencer til Wes Andersons film ’Moonrise Kingdom’ fra 2012 præsenterer de kampagnen på forfriskende vis, og vi kan kun applaudere projektet. 

Se kollektionen her og find kampagnen her.

 

Mode-Barnes.jpg

En hverdag i russkind

Et andet brand, der ofte lykkes med gode samarbejder, er danske Norse, som tidligere har gjort sig bemærket sammen med bl.a. Barbour, Dr. Martens, New Balance og Adidas.

De fortsætter den gode stime med irske Padmore and Barnes med en serie af traditionelle hverdagssko, der er lavet i italiensk russkind.

Skoen, som har navnet 'The P204 Moccasin', er i forbindelse med samarbejdet blevet opdateret til nye farver, og tilmed har to af modellerne fået en Vibram-sål, der er særlig hårdfør og kan bruges i al slags terræn. 

Prisen for et par er 1300 kroner, og du kan finde kollektionen her.  

 

MOde-palace.png

Adidas Originals og Palace laver nyt samarbejde med hyldest til outdoorstilen

Man plejer at sige, at alting har en ende. Det er dog tilsyneladende ikke tilfældet for Adidas og det engelske skatemærke Palaces samarbejde.

I 2014 slog tøjmærkerne for første gang pjalterne sammen, og sidenhen er der fulgt adskillige succesfulde samarbejder mellem de to brands. Nu fortsætter traditionen også i 2022.

For Adidas Originals og Palace er atter aktuelle med en ny forårs- og sommerkollektion. Og denne gang kommer den til at gå den vilde vej.

Vanen tro dyrker deres kollektioner årstiden, og denne gang bliver det med fokus på outdoor- og friluftsgevanterne, såsom overtøj, bukser, fleecetrøjer, shorts, t-shirts og andet tilbehør. Som et plus er fleecematerialet lavet af 100 procent genanvendt polyester.

Kollektionen er tilgængelig i Palaces forretninger og online via Adidas’ app ’Confirmed’.

 

Unknown-2.jpeg

When Saints Go Machine og Doxa går sammen om to limiterede løbe-t-shirts

Der er ikke noget som en lille løbetur til at samle tankerne og give idéerne frit løb. Det ved forsanger i When Saints Go Machine, Nikolaj Manuel Vonsild, der holder meget af en god løbetur og nu har indgået et samarbejde med det danske løbetøjsmærke Doxa.

”Gennem de seneste år er det gået op for mig, at løb samler mine tanker, uden at jeg i virkeligheden tænker på noget som helst. Mens jeg løber, er den eneste rene følelse, der eksisterer, at jeg er præcis, hvor jeg skal være. Nu prøver jeg altid at genkalde den følelse, når jeg skriver musik. Selvom det måske ikke altid føles sådan, så er hvert skridt, jeg tager, et skridt fremad,” siger Nikolaj Manuel Vonsild i pressemeddelelsen.

Samarbejdet med danske Doxa omfatter to funktionelle t-shirts med grafisk print, der er inspireret af Whens Saints Go Machines endnu uudgivede nummer ’Felony’, der handler om ensomhed, ikke at passe ind, og hvordan man overkommer de følelser.

De limiterede t-shirts koster 500 kroner og kan købes lige her.