Spørg tre mænd og mindst én af dem vil interessere sig for biler. Spørg 100 mænd og ingen af dem vil interessere sig for dæk. Ikke desto mindre er dækkene hele forudsætningen for, at din bil har vejgreb. Bilens køreegenskaber har meget at sige, men uden de rigtige dæk går ingeniørkunsten til spilde, og så misser du din bils potentiale. Bare se et Formel 1-løb, så har du en idé om, hvor meget dækkene har at skulle sige.
Alligevel er dæk i sig selv pænt kedelige, og derfor skal de monteres på nogle lækre biler for rigtigt at fange vores interesse. Det kunne fx være en buffet af 911’ere på en portugisisk racerbane – ja tak, så er dæk lige pludselig enormt interessante. Derfor sidder jeg nu i en flyvemaskine med kurs mod Faro i Portugal for at teste Continentals nye superdæk, ja, der var et nyt fænomen lige der, SportContact 7. Efterfølgeren til det angiveligt kendte dæk SportContact 6. Indtil videre virker dækverdenen tryg og logisk, det må man give den. At der findes folk, der går op i dæk, får jeg syn for samme aften ved en reception på Formel 1-banen Autódromo Internacional do Algarve, også kendt som Portimao.
Efter nogle hæsblæsende år som general manager hos Joe & The Juice i New York, flyttede Aleksander Eng til Cypern for at cykle og komme ned i tempo. Siden har han åbnet et pizzeria og et luksushotel på øen, og …
Han er eksstatsminister, enkemand og arbejdsnarkoman. Og så har han lige fortalt hele Danmark om sin største sorg: tabet af datteren Signe, der som 24-årig tog sit eget liv, kort efter hendes far havde nået mag…